• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
6

گیلان|‌ بندرانزلی مقصد گردشگران دریایی می‌شود

  • کد خبر : 1921
  • 21 مهر 1397 - 16:49
گیلان|‌ بندرانزلی مقصد گردشگران دریایی می‌شود
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش سفرهای دریایی و مشارکت بخش خصوصی گفت:‌ بندرانزلی پتانسیل تبدیل شدن به مقصد گردشگران دریایی را دارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس عنوان کرد:‌ در بخش شرقی بندرانزلی بیش از ۲۵ هکتار زمین از دریا و از خشکی استحصال شده و به غیر از حدود ۷ کیلومتر آن که به کشتی‌سازی اختصاص داده شده ظرفیت لازم برای اجرا و استقرار زیرساخت‌ها و طرح‌های گردشگری کاملاً مهیا است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:‌ مشارکت فعال بخش خصوصی در جهت اجرای طرح‌های گردشگری دریایی می‌تواند زمینه رونق این حوزه مهم را فراهم کند بنابراین برای قدم نهادن در این راه و ایجاد بسترهای لازم توسعه باید سطح تعاملات با سرمایه‌گذاران بیشتر شود.

خسته‌بند با اشاره به اثرات مثبت رونق گردشگری در حوزه دریایی افزود:‌ ورود و خروج کشتی‌ها و قایق‌های تندرو مسافری به بندرانزلی علاوه بر ایجاد بسیاری از مشاغل دیگر در منطقه می‌تواند ارز آوری خوبی را نیز در حوزه تجارت چمدانی نصیب کشورمان و استان گیلان کند.

وی سرعت‌بخشی به اجرای طرح‌های گردشگری در بندرانزلی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ بسیاری از کشورهای اروپایی از ظرفیت‌های بندری خود بهترین استفاده را کرده‌اند در حالی‌که بندرانزلی با این سابقه تاریخی و پتانسیل‌های قوی جایگاه مناسبی در حوزه گردشگری دریایی ندارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس روند مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه کشتی‌سازی را برشمرد و گفت:‌ مذاکرات چندجانبه در این بخش در حال اتمام است بنابراین امیدواریم سازمان بنادر و کشتیرانی نیز با قبول طرح‌ ارائه شده روند اجرای کار را تسهیل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس از ورود یک شرکت نروژی به بندرانزلی در سال گذشته خبر داد و ابراز داشت:‌ هم‌اکنون متخصصان این شرکت آماده ورود به حوزه کشتی‌سازی در بندرانزلی ‌هستند و انتظار داریم تا دهه فجر مجوزهای لازم جهت شروع کار توسط آن‌ها نیز صادر شود.

انتهای پیام/ ز

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1921

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics