• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
6

آبستراکسیون منافع

  • کد خبر : 1887
  • 20 مهر 1397 - 16:31
آبستراکسیون منافع

گیلان شهر/ نصاب‌شکنی یا آبستراکسیون به حرکتی گفته می‌شود که تعداد اقلیت از نمایندگان مجلس یا شورا برای جلوگیری از تصویب یا نهایی شدن یک تصمیم یا قانون در یک نشست رسمی در پیش می‌گیرند و با ترک جلسه علنی در نتیجه ، با نرسیدن تعداد اعضای حاضر به حد نصاب قانونی(دو سوم) ، منجر […]

گیلان شهر/ نصاب‌شکنی یا آبستراکسیون به حرکتی گفته می‌شود که تعداد اقلیت از نمایندگان مجلس یا شورا برای جلوگیری از تصویب یا نهایی شدن یک تصمیم یا قانون در یک نشست رسمی در پیش می‌گیرند و با ترک جلسه علنی در نتیجه ، با نرسیدن تعداد اعضای حاضر به حد نصاب قانونی(دو سوم) ، منجر به تاخیر یا لغو جلسه می شوند.
البته شکل های دیگری هم به غیر از خروج از جلسه وجود دارد ، منجمله طولانی کردن نطق تا وقت گرفته شود ، طرح سوالات گوناگون و پراکنده تا آن موضوع مهم از دستور کار خارج گردد.
در تاریخ یک دهه اخیر کشورمان چند مورد از اینگونه اقدامات یا تهدید به اقدام که در واقع پست ترین نوع برخورد در دنیای دموکراسی است اتفاق افتاده است از جمله در سال ۹۱ در اعتراض به طرح سوال از رئیس جمهور وقت یا در هنگام طرح موضوع برجام در سال ۹۴ توسط مخالفین که هر بار با درایت ریاست مجلس شورای اسلامی موضوع منتفی شد.
امروز در رشت (شهر غریب) بعد از اینکه نفرات گزینه شهرداری رشت ضمن معرفی خود و برنامه هایشان منتظر برگزاری یک انتخابات سالم و بی حاشیه باشند ، ناگهان ۳ نفر از اعضای شورای شهر جلسه را بدون سرو صدا ترک کردند و با اعلام تنفس ده دقیقه ای توسط ریاست شورا شاهد حرکت نصاب شکنی از طرف ۴ عضو شورا شدیم جالب اینکه همین چند نفر بارها امتحان خود را در نحوه انتخاب شهردار برای شهر اولین ها البته با نمره مردودی پس داده اند ، اگر به انتخاب شهرداران قبلی در چند سال اخیر نگاه کنیم ردپای لابیگری و نشست شبانه افراد را به راحتی می توان با یک جستجوی سطحی پیدا کرد ، از شورا نشینان می پرسیم ، مگر شهرداران قبلی چه وفا و گُلی به سر شهر رشت زده اند که شما خود را متخصص انتخاب شهردار می دانید.
ای نمایندگان پارلمان شهری ، مردم و شهر رشت چه گناهی کرده اند که شما را برای مدیریت شهری انتخاب کرده اند ، چرا باید برای چندمین بار چوب منافع طلبیتان را بخورند و اگر نفراتی از شما برنامه های بزرگتری چون مطرح کردن نام یا سودای حضور در انتخابات مجلس و شورای اسلامی را دارید ، چرا این هزینه از کیسه رشت و تریبون شهرداری و شورا پرداخت شود.
سوال از این نصاب شکنان این است که چرا وقتی متوجه شدید گزینه ای در حال انتخاب است که منافعتان را تامین نمی کند به یک باره اینگونه دوباره رشت را بر سر زبان ها انداختید ، تحلیل این است که وقتی دیدید با حمایت لیست امیدی ها از همکار شورای تان نقشتان در این انتخاب کمرنگ است و شاید دیگر منافعی بسان گذشته ندارید و محقق و تامین نمیشود و با یک نمایش از پیش طراحی شده باز به اسم رشت غریب صحن شورا را ترک کردید با این حرکت خود نشان دادید هیچ اعتقادی به کار شورایی ندارید و اصلاً ارائه و برنامه ۶ نامزد نهایی هم برایتان در حد یک نمایش عادی بوده است. این حرکت تان توهین به همه بود. به خصوص به مردم رشت و همکارتان در شورا.
البته این حرکت شما پازلی از یک بازی بود ، از طرف دیگر چند روزی ست که نام پیر بانویی با اصالت رشتی!توسط گروهی از سیاسیون مطرح شده است تا شکافی را در انتخاب شهردار که محتمل بنظر می رسید ایجاد کنند. باید از همان عزیزان هم پرسید مگر اینجا بحث انتخاب زن و مرد است که گروه های به اسم یک جریان سیاسی و شعارهای فمینسمی و شعار شهر رشت شهر اولین ها وارد یک بازی بچه گانه دیگر شوند، مگر شایستگی و مدیریت به زن یا مرد بودن است؟
چرا نباید به توانایی و تخصص و کاربلدی و تجربه و انگیزه رای دهید؟ تا چه زمانی باید جوانان پر انرژی که قلبشان برای پیشرفت شهر رشت می تپد با مطرح کردن اسم ها دچار خودکم بینی شوند؟ از اصلاح طلبان واقعی این انتظار است که به اسم اصلاحات و به کام دلالان دوستانتان که امروزه عضو شورا هستند را تحت فشار قرار ندهند و تهدیدشان نکنند، به جای اسم‌معیار مشخص کنند.
رشت نیز شاهد بی اخلاقی بدی بود کسانی از صحن شورا به بیرون فرار کردند که تا چند روز قبل برای کسی که زمزمه رای و شهردار شدنش بود لابی می کردند.
چند تحلیل نزدیک به یقین؛ اول آنکه نصاب شکنان بدنبال آنند که با امید به گزینه مطرح شده اصلاح طلبان بیرون گود به لیست امیدیها ۷ رای امروز همکار عضو شورا را به ۵ کاهش دهند ، بعد‌از اینکار دو گزینه در پیش می گیرند اول آنکه با ۴ رای خود به مذاکره با همکار از اکثریت افتاده خود بروند یا آنکه با ۴ رای داخل جیبشان به مذاکره با بانوی اصالتاً رشتی رفته و پس از قول و فعل ها برنامه ها و کارهایی که در آن استادند و در انتخاب شهرداران قبلی به کرّات رخ داده است بپردازند.

اینجاست که رشتوندان انتظار دارند دیگر اعضای شورا که امروز با توهین آن چهار نفر به فکر و انتخابشان از اکثریت افتاده اند ، به انتخاب خود پافشاری کرده و باعث شوند تا برای یک بار هم شده انتخاب شهردار رشت به دور از این بده بستان ها شکل بگیرد. هر چند که این مقاومت برای اکثریت ، ویژهلیست امید سنگین و پر هزینه خواهد بود باشد که در این امتحان سربلند درآیند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1887

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics