• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
5

پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر رشت بدون انتخاب شهردار به پایان رسید

  • کد خبر : 1820
  • 17 مهر 1397 - 2:09
پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر رشت بدون انتخاب شهردار به پایان رسید
پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر رشت برای بررسی برخی لوایح مورد نظر و تبادل آراء جهت انتخاب گزینه‌های نهایی تصدی پست شهرداری رشت برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه گفت:‌ معمولاً فضاهایی که برای انتخاب شهردار پیش می‌آید بسیار حساس و ویژه است به‌ طوری‌که این شرایط بعضاً به یکسری ایراد تهمت‌ها و سخنان ناروا علیه اعضای شورا و حواشی پیرامونی آن‌ها در اذهان عمومی منجر می‌شود.

علوی ایجاد و استقرار فضای تشنجی را برای هر شهری مضر اعلام کرد و بیان داشت:‌ به اعتقاد بنده ایراد سخنان ناروا بیشتر از اینکه بر روی ذهن و افکار اعضای شورای شهر تأثیر منفی و مخربی را بر جای بگذارد به ایجاد یک جو ناخوشایند در شهر و در بین شهروندان آن می‌انجامد.

وی بر لزوم همراهی و مشارکت رسانه‌ها برای انتقال درست اخبار تأکید کرد و افزود:‌ همه مردم و شهروندان نسبت به مسائلی که در شورای شهر رشت اتفاق می‌افتد به نوعی ذینفع هستند بنابراین از اصحاب رسانه انتظار داریم در جهت شفاف‌سازی بیشتر فضا گام بردارد.

رئیس شورای شهر رشت انتخاب فرد اصلح برای تصدی پست شهردار رشت را متذکر شد و در باب اهمیت آن عنوان کرد‌:‌ سرنوشت هر مجموعه و یا در مقیاس بالاتر در هر شهری برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر طبیعتاً باید در یک فضای بدون تشنج و به دست خود اعضای آن رقم زده شود.

علوی به جلسه غیرعلنی چند روز گذشته شورای شهر رشت نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در آن جلسه هیچ اتفاق خاصی آن‌چنانی که در اذهان برخی نقش بسته اتفاق نیفتاد بلکه اعضای حاضر سعی کردند در یک فضای آرام در مورد گزینه‌های تصدی پست شهردار رشت تبادل نظر کنند.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه به نخستین فعالیت خود در سال ۹۲ در شورای شهر رشت اشاره کرد و افزود:‌ در آن دوره از شورا بنده برای انتخاب شهردار وقت یکسری گزینه‌ها و شاخص‌هایی را ارائه دادم تا انتخاب نهایی به بهترین نحو انجام شود.

رضا رسولی با بیان اینکه برای انتخاب برتر شهردار ایده‌های مختلف باید با هم سنجیده شوند گفت:‌ انتخاب دور اول این شورا با معرعی نصرتی برای پست شهرداری رشت نشان داد که تکیه بر تخصص لازم،‌ تجربه و کارایی بیشتر از هر مسئله دیگری توسط اعضای شورا مورد توجه قرار می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت ضمن اعلام انصراف خود از نامزدی تصدی پست شهرداری رشت عنوان کرد: افراد و گزینه‌های بسیار زیادی برای این موضوع اعلام آمادگی کرده‌اند به همین خاطر بنده با استعفای خود ترجیح می‌دهم فضا را به آنان بسپارم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه افزود:‌ اصل شفاف‌سازی از مهم‌ترین مسائلی است که نخست باید در شورای شهر رشت تحقق پیدا کند به همین دلیل بنده به جلسات غیرعلنی اعتقادی نداشته و در جلسات غیرعلنی شورای شهر رشت شرکت نمی‌کنم.

بهراد ذاکری با بیان اینکه فضای شهر رشت باعث به وجود آمدن بحث‌های مبهمی در مورد روند انتخاب شهردار شده است اظهار داشت:‌ به هیئت رئیسه شورا پیشنهاد می‌کنم به جای دریافت برنامه پنج نفر از کاندیداهای مطرح برای تصدی پشت شهرداری رشت تعداد آن‌ها را به ۷ نفر ارتقا‌ء دهد.

ذاکری به کاندیداتوری رسولی یکی از اعضای شورای شهر رشت نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ با توجه به اینکه وی امروز از بحث کاندیداتوری تصدی پست شهردار رشت با از خودگذشتگی تمام انصراف داند امیدوارم همچنان در مجموعه شورای شهر رشت مؤثر واقع شوند.‌به گزارش گیلان شهر ،‌ در این جلسه ضمن بررسی دو لایحه و به رأی گذاشتن آن در صحن شورا،‌ اسامی ۱۹ نفر از نامزدهای تصدی پست شهرداری رشت نیز قرائت شد که در نهایت و با رأی اعضای شورای شهر شش نفر به عنوان نامزدهای نهایی معرفی شدند.

?فیلم شمارش آرای اعضای شورای شهر رشت توسط امیرحسین علوی”رئیس شورا”و انتخاب ۶ گزینه از بین ۱۹کاندیدای شهرداری رشت
اسامی به ترتیب آراء:

۱️⃣مسعود موسوی ۱۰
۲️⃣حامد عبداللهی ۹
۳️⃣علی مبصر ۸
۴️⃣رضا ساغری ۸
۵️⃣سینا مقدادی ۷
۶️⃣بهزاد نیک فهم ۶

⏺ جلسه بررسی برنامه های کاندیداهای شهرداری رشت عصر ۳شنبه(فردا) برگزار میشود.?

انتهای پیام/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1820

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics