• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
3

“نوبخت” از مناطق سیل‌زده گیلان بازدید کرد

  • کد خبر : 1817
  • 17 مهر 1397 - 1:57
“نوبخت” از مناطق سیل‌زده گیلان بازدید کرد
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفری یک روزه به استان گیلان از مناطق سیل‌زده استان گیلان بازدید کرد.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور در حاشیه این دیدار از پیگیری وضعیت جبران خسارات سیل گیلان در نخستین جلسه هیئت وزیران خبر داد و تصریح کرد: نخستین بخش از اعتبارات برای جبران خسارات سیل ظرف یک هفته تخصیص پیدا می‌کند.

نوبخت در حاشیه بازدید از پل تخریب شده املش با تاکید بر لزوم تعیین راه جایگزین برای سهولت در عبور و مرور مردم افزود: بسته شدن این پل ۴۰ کیلومتر به مسیر تردد مردم اضافه می‌کند و باید هرچه سریعتر برای بازسازی آن اقدام کرد.

فرماندار لنگرود نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده پیش از شروع بارش در گیلان اظهار داشت: شهرستان لنگرود شاهد بیش از ۲۴۰ میلی‌متر بارندگی بود.

سیدرضا جوادپور آبگرفتگی معابر، طغیان کانال‌ها، شسته شدن آسفالت‌ها و تخریب پل‌ها را بخشی از خسارات وارده به شهرستان لنگرود بر اثر بارش باران دانست و ابراز داشت: در یکی از روستاهای شهرستان ناچاراً به وسیله جت اسکی امدادرسانی کردیم.

وی با اعلام اینکه ۳۰۰ خانوار در بارندگی اخیر استان گیلان در شهرستان لنگرود خسارت دیدند تصریح کرد: خسارات وارد شدخ به شهرستان لنگرود بیش از ۱۴ میلیارد تومان است.

جوادپور با بیان اینکه وقوع آبگرفتگی‌های متعدد در شهرستان لنگرود سبب نارضاینی مردم شده است خاطرنشان کرد: به دستور استانداری گیلان پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در این شهرستان در حال اجرا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ۱۰۸ تیم هلال احمر استان گیلان در زمان وقوع سیل در گیلان به مردم کمک‌رسانی کردند اظهار داشت: توزیع اقلام بهداشتی به حادثه‌دیدگان از امروز آغاز شد.

مهدی ولی‌پور با اشاره به استفاده از بالگرد در راستای کمک‌رسانی به مناطق صعب‌العبور خاطرنشان کرد: هزار و ۱۰۰ بسته غذایی توسط بیش از ۵۰۰ نفر از پرسنل هلال احمر میان حادثه‌دیدگان توزیع می‌شود.

وی با اعلام اینکه یک نفر در حادثه سیل اخیر گیلان جان خود را از دست داد تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان گیلان تمام تلاش خود را انجام داد تا کمترین تلفات جانی در این سیل رخ بدهد.

انتهای پیام/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1817

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics