• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
4

بارندگی و سیل ۳۱میلیارد تومان به شهرستان رودسر خسارت زد

  • کد خبر : 1726
  • 15 مهر 1397 - 11:31
بارندگی و سیل ۳۱میلیارد تومان به شهرستان رودسر خسارت زد

لاهیجان-گیلانشهر- سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر گفت:بارندگی و جاری شدن سیلاب بیش از ۳۱میلیارد تومان به شهرستان رودسر خسارت وارد کرده است. علی وارسته بهمدانی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :این خسارت ها بر اثر بارندگی از عصر روز جمعه تا صبح یکشنبه در این شهرستان وارد شده است . وی خاطرنشان […]

لاهیجان-گیلانشهر- سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر گفت:بارندگی و جاری شدن سیلاب بیش از ۳۱میلیارد تومان به شهرستان رودسر خسارت وارد کرده است.

علی وارسته بهمدانی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :این خسارت ها بر اثر بارندگی از عصر روز جمعه تا صبح یکشنبه در این شهرستان وارد شده است .
وی خاطرنشان کرد: این خسارت ها شامل تخریب و آسیب دیدگی پل، آسیب دیدگی جاده ، رانش زمین ، خسارت به تاسیسات برق ، گاز، برق ، خط انتقال آب روستایی شامل دیوار حائل مخزن آب،خسارت به راهداری ، فاضلاب شهری ، تخریب یک واحد مسکونی در حاشیه رودخانه ، تخریب رویه جاده شنی به طول ۲۷کیلومتر ، جاده آسفالت به طول ۱۸۵کیلومتر ، تخریب دیواره حفاظتی یک هزار و ۸۵۰متر ، پل به طول ۸۶دستگاه ، تخریب لوله گذاری ۱۷مورد و رانش محورهای روستایی حدود یک کیلومتر بوده است.
وی اظهارداشت:همچنین ۳۰۰واحد مسکونی و یکصد واحد تجاری شهری و روستایی دچار آبگرفتگی شدند و تخریب دیواره حفاظتی به طول ۸۰۰متر، آب روی بتنی به طول یکصد متر ، تخریب معابر اعم از آسفالت و شنی به طول دوکیلومتر صورت گرفت و آسیب دیدگی معابر و منازل مسکونی، شبکه های جمع آوری آب های سطحی ، دیواره های حفاظتی در شهرهای رودسر، کلاچای و واجارگاه و همچنین آبگرفتگی و آسیب در بخش کشاورزی شامل انبار کندوهای عسل و گل و گیاه شده است.
وارسته گفت: به علت از بین رفتن پل ارتباطی بر اثر طغیان رودخانه در روزگذشته راه های ارتباطی یک هزار و ۳۰۰خانوار در روستاهای پلت کله سر و چاشت خورلات چابکسر و جواهردشت رودسر قطع شده و جاده روستای گوارسرا دچار آبگرفتگی شده بود که در حال بازگشایی است.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۳۸گروه خدمت رسان و ۲۵دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین درحال فعالیت و رفع مشکلات آبگرفتگی و بازگشایی جاده های این شهرستان هستند.
وی اظهارداشت: با تلاش شبانه روزی نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان و نیروهای امدادی شهرستان رودسر هم اکنون کلیه راه های مواصلاتی این شهرستان باز است و راه مسدودی وجود ندارد و رفت و آمد مناطق روستایی و شهری جریان دارد .
وی یادآورشد: از ساعت حدود ۱۰صبح بارندگی ها در این شهرستان فروکش کرده و هوا نیمه ابری است که پیش بینی می شود تا بعد از ظهر وضعیت به حالت عادی برگردد.
شهرستان رودسر با ۱۴۷ هزار و ۳۹۹ نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، رحیم آباد، چابکسر و کلاچای در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
۶۰۲۹ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1726

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics