• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
3

گیلان| عضو هیئت رئیسه مجلس: ثبات بازار ارز در گرو برخورد قاطع با اخلالگران ارزی است

  • کد خبر : 1540
  • 13 مهر 1397 - 11:43
گیلان| عضو هیئت رئیسه مجلس: ثبات بازار ارز در گرو برخورد قاطع با اخلالگران ارزی است
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:‌ برخورد قاطع با عوامل اخلالگر ارزی و پیگیری‌های مستمر دولت و نهادهای نظارتی نرخ ارز را در بازار به قیمت واقعی آن می‌رساند.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد: ‌به اعتقاد بنده قیمت واقعی دلار در بازار ثانویه ارز حول ۶ تا ۸ هزار تومان است بنابراین ادامه درست مسیری که هم‌اکنون توسط مدیران اقتصادی و نهادها و سازمان‌های نظارتی در پیش گرفته شده می‌تواند نرخ ارز را به قیمت حقیقی آن برساند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد:‌ تخصیص ارز پایه‌ای با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی،‌ مواد اولیه چرخه تولید و صنعت،‌ دارو و تجهیزات پزشکی و سایر اقلام و نیازمندی‌های مردم اقدامی اثربخش و به موقع از طرف مجموعه دولت بود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ابراز داشت:‌ با تمام این‌ برنامه‌های اثرگذار در ادامه روند اجرایی این طرح،‌ اختلالاتی از قبیل تخصیص ارز برای واردات کالاها و اقلام غیرضروری و اخلالگری برخی فرصت‌طلبان پیش آمد که همه این اتفاقات به علت سوء مدیریت مدیران اقتصادی بود.

عباسی ادامه روند سیر نزولی نرخ ارز را به عملکرد دولت و برخی نهادها مرتبط دانست و افزود:‌ در کنار عملکرد دولت و مدیران اقتصادی آن،‌ برخورد قاطع با عوامل اخلالگر توسط دیگر نهادها و سازمان‌های مرتبط با مسائل حوزه نظارتی،‌ بازرسی و قضایی در تثبیت شرایط بازار ارز نقش ویژه‌ای دارد.

وی پیگیری‌های مداوم و اتخاذ تصمیمات درست توسط دولت در روزهای آینده را متذکر شد و ابراز داشت:‌ در صورت پیاده کردن برنامه‌های کنترلی و در اختیار گرفتن نبض بازار،‌ قیمت ارز به نرخ واقعی آن رسیده و بسیاری از معضلات و نابه‌سامانی‌هایی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم نیز برطرف می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس عوامل مؤثر در بی‌ثباتی بازار ارز را برشمرد و در تشریح آن بیان داشت:‌ سوء مدیریت،‌ ضعف برنامه‌ریزی درست و تصمیمات کاملاً غیرمنطقی اتخاذ شده برخی مدیران اقتصادی دولت موجب ایجاد نابه‌سامانی در بازار ارز و سپس تشدید شرایط حاد آن در کشور شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عدم نظارت و برخورد با عوامل ایجاد ناآرامی در بازار ارز را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: ‌در پاره‌ای از زمان که کنترل بازار به نوعی از دست دولت خارج شده بود عوامل فرصت طلب و اخلالگر توانستند بازار ارز را به محلی برای سودجویی خود تبدیل کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با مثبت خواندن رویکرد اخیر دولت و تیم اقتصادی آن در کنترل بازار ارز عنوان کرد:‌ تصمیماتی که در روزهای اخیر از سوی مجموعه دولت و کارگروه‌های ویژه اقتصادی تشکیل شده به اجرا ر‌سید قیمت ارز را در مسیر واقعی‌شدن قرار داد.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1540

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics