• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5

گیلان|‌ عضو کمیسیون بهداشت مجلس: وزارت بهداشت اعتقادی به تولید دارو و تجهیزات پزشکی در داخل ندارد

  • کد خبر : 1543
  • 13 مهر 1397 - 11:47
گیلان|‌ عضو کمیسیون بهداشت مجلس: وزارت بهداشت اعتقادی به تولید دارو و تجهیزات پزشکی در داخل ندارد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ وزارت بهداشت به‌علت برخی موانع، اعتقادی به تولید داروها و تجهیزات پزشکی در داخل کشور اعتقاد چندانی ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:‌ از دیدگاه وزیر بهداشت اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی باید با یکسری سیاست‌هایی تأمین شود در حالی‌که به اعتقاد بنده و بر اساس بازدید‌های به‌عمل آمده توانمندی لازم جهت تولید دارو و تجهیزات پزشکی در داخل وجود دارد.

قربانی به واردات مواد اولیه دارو از خارج کشور اشاره کرد و گفت:‌ یکی از موانع گسترش صنعت تولید داروی داخلی در کشور بحث مواد اولیه وارداتی آن از سایر کشورها است که این مشکل نیز با تدابیر دولت در جهت تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی کاملاً قابل رفع است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس توانایی‌های دانشمندان داخلی را قابل توجه دانست و افزود:‌ تولیدکنندگان داخلی کشورمان با توجه به استعدادها و نبوغ محققان خود و در صورت حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم توانایی تولید ۹۵ درصد از داروهای مورد نیاز کشور را دارند.

وی روند تخصیص ارز دولتی توسط وزارت بهداشت را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت:‌ به‌طور مثال آقایان واردات یک دستگاه MRI را در گروه الف قرار دادند اما تجهیزات و لوازم جانبی آن را در گروه دیگری لحاظ کردند که این تصمیم مشکلات بسیار زیادی را در کشور به وجود آورد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به جلسه این کمیسیون برای رفع این مشکل اشاره کرد و گفت:‌ برای رفع مشکلات موجود در عرصه واردات تجهیزات پزشکی جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت،‌ معاونان وی،‌ نماینده بانک مرکزی برگزار و مشکلات پیش رو را بررسی کردیم.

قربانی تشکیل یک مرکز ستاد واحد برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی را از توافقات این جلسه اعلام کرد و افزود:‌ دارو تنفس و حیات یک جامعه را در دست دارد بنابرایم امیدواریم با سیاست‌های جدید پیش‌بینی شده نابه سامانی‌های فعلی در بازار دارو به سرعت حل و فصل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن اشاره به تکلیف ویژه وزارت بهداشت تصریح کرد:‌ طبق مصوبه جدید این کمیسیون،‌ وزارت بهداشت و درمان تمام کالاهای حوزه سلامت محور از قبیل دارو،‌ مواد اولیه و تجهیزات پزشکی را جهت واردات آن‌ها باید در گروه الف قرار دهد.

وی تأمین ارز مورد نیاز جهت واردات کالاها و اقلام دارویی گروه الف را از وظایف دولت اعلام کرد و بیان داشت:‌ امیدواریم با سیاست‌های تدوین شده از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و تعهد تعیین شده برای دولت،‌ کمبودها و نواقص موجود در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی رفع شود.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1543

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics