• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
2

فرمانده انتظامی گیلان: ۱۴۰۰۰ وبگاه توسط پلیس فتا گیلان مورد رصد و کنترل قرار گرفت

  • کد خبر : 1537
  • 13 مهر 1397 - 11:26
فرمانده انتظامی گیلان: ۱۴۰۰۰ وبگاه توسط پلیس فتا گیلان مورد رصد و کنترل قرار گرفت
فرمانده انتظامی استان گیلان ‌با اشاره به رصد بیش از ۱۴ هزار وبگاه توسط پلیس فتا گیلان گفت:‌ هزار و ۸۰۰ وبگاهی که در گیلان اقدام به تلاش‌های مجرمانه می‌کردند شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان عنوان کرد:‌ یکی از اقدامات مهم پلیس فتا رصد فضای مجازی برای جلوگیری از اقدامات سودجویانه مجرمان است که با توجه به افزایش ضریب استفاده و برخورداری عموم شهروندان و مردم از این امکانات و فضا ضرورت اقدامات کنترلی را افزایش داده است.

سردار اسحاقی در مورد شکایات واصله‌ به پلیس در حوزه فضای مجازی افزود: در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ درصدی حجم و تعداد شکایت‌های مردمی در حوزه فضای مجازی بوده‌ایم که توسط پلیس فتا مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفت.

وی از کشف جرم ۸۰ درصد از شکایات واصله به پلیس فتا گیلان خبر داد و گفت:‌ برداشت‌های غیرمجاز از حساب اشخاص‌ با شگردهای مختلف، سوء استفاده از اطلاعات شخصی مردم،‌ سرقت اطلاعات به علت کمدقتی و بی‌دقتی اشخاص و باج‌خواهی از جمله جرایم عمده فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی استان گیلان به رتبه گیلان در حوزه جرایم خشن و جرایم مربوط به امنیت عمومی اشاره کرد و بیان داشت:‌ گیلان در بین سایر استان‌های دیگر از لحاظ جرایم حوزه امنیت عمومی در رتبه ۲۰ کشور و در حوزه وقوع و ارتکاب جرایم خشن نیز در رده ۲۵ یا ۲۶ کشور قرار دارد.

سردار اسحاقی ‌نقش تعامل و مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط جهت کاهش جرایم را متذکر شد و ابراز داشت: علاوه بر تلاش پلیس یکی از دلایل اصلی کاهش میزان جرایم خشن و امنیت عمومی در گیلان مشارکت مردم و‌ تعامل بسیار خوب دستگاه‌های ذیربط در شورای تأمین استان است.

وی دستور کار ناجا گیلان جهت برخورد و مقابله مؤثر با انواع سرقت‌ها را برشمرد و تصریح کرد:‌ وقوع سرقت‌های خشن در استان گیلان بسیار اندک است اما در سایر موارد مانند سرقت از منازل مردم،‌ خودرو اشخاص و اموال آنان گیلان در بین سایر استان‌ها در رتبه ۱۴ کشوری قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان به تشکیل قرارگاه تشدید مبارزه با سرقت اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این قرارگاه ویژه هم در نیروی انتظامی و هم در استانداری و فرمانداری‌ها به صورت سراسری و با دستور وزارت کشور تشکیل شده است تا در زمینه شناسایی بسترهای وقوع جرم برنامه‌ریزی شود.

سردار اسحاقی کاهش جرایم خرد و سرقت توسط معتادان متجاهر را از اهداف اصلی این قرارگاه دانست و گفت:‌ ناجا گیلان تشدید گشت‌ها و انجام عملیات علیه کانون‌های جرم خیز را در دستور کار ویژه خود قرار داده که این برنامه‌ها با سرعت و شدت عمل بیشتر همچنان ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1537

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics