• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
2
فرماندار رشت :

روسای ادارات شهرستان رشت در صورت عدم پاسخگویی عزل می‌شوند

  • کد خبر : 1522
  • 12 مهر 1397 - 11:05
روسای ادارات شهرستان رشت در صورت عدم پاسخگویی عزل می‌شوند

فرماندار رشت با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و احتمال بارش سنگین باران در شهرستان رشت گفت:‌ روسای اداراتی که جهت پاسخگویی در دسترس نباشند عزل می‌شوند. میرشمس مؤمنی‌زاده عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت اظهار داشت:‌ پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از احتمال بارندگی‌های شدید در شهرستان رشت حکایت دارد بنابراین روسای اداراتی […]

فرماندار رشت با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و احتمال بارش سنگین باران در شهرستان رشت گفت:‌ روسای اداراتی که جهت پاسخگویی در دسترس نباشند عزل می‌شوند.

فرماندار رشت عنوان کرد: تمامی بخشداران و رؤسای شوراهای شهر و روستای شهرستان رشت باید لزوماً در دو روز آینده به علت احتمال شدت یافتن بارش باران و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف کاملاً در دسترس باشند و اقدامات و تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از وقوع خسارت به کار گیرند.

مؤمنی‌زاده‌ بیان داشت: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت در صورت تشدید شرایط جوی و بروز مشکلات به علت بارش شدید باران باید جهت هماهنگی‌های لازم در فرمانداری حضور پیدا کنند در غیر اینصورت با آنان به شیوه‌‌های دیگری برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان رشت باید در جلسات ستاد مدیریت بحران به ویژه در شش ماه آینده که با بارش‌های باران و برف بیشتری مواجه هستیم شرکت کنند و در صورت عدم حضور فرمانداری دیگر آنان را به رسمیت نمی‌شناسد.

فرماندار رشت تصریح کرد: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان رشت اگر به طور مستمر و منظم در جلسات ستاد مدیریت بحران شرکت نکنند علاوه بر عدم به رسمیت شناختن از سوی فرمانداری،‌ دیگر از آنان برای شرکت در هیچ‌کدام از جلسات دعوت نخواهند شد.

مؤمنی‌زاده ابراز داشت: در صورت ایجاد بحران به ویژه در روزهای آینده اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت باید در مورد فراهم آوردن مایحتاج مردم،‌ ذخیره نان و در صورت لزوم آماده کردن امکان اسکان موقت مردم و شهروندان امکانات و تجهیزات خود را در این حوزه بسیج کنند.

وی بیان داشت: از بین ۶۰ نوع حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی موجود در جهان بیش از ۳۰ نوع آن مشخصاً در کشورمان وجود دارد و در این بین استان گیلان به واسطه شرایط طبیعی و جغرافیایی خاص بسیاری از این موارد را به طور بالقوه در سطح مناطق مختلف خود دارد.

فرماندار رشت افزود: به علت شرایط خاص و ویژه گیلان عوامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی آن نه تنها در موارد بروز بحران‌ها بلکه در تمام فصول پاییز و زمستان باید آماده وقوع شرایط ویژه باشند که شهرستان رشت نیز به عنوان مرکز استان از این امر بسیار مهم مستثنی نیست.

مؤمنی‌زاده تصریح کرد: شناسایی تهدید‌ها و نقاط حادثه‌خیز از جمله موارد بسیار مهمی است که مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان رشت باید نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشند تا به این ترتیب در زمان وقوع بحران‌های جدی،‌ احتمال خسارات وارده را به حداقل ممکن برسانند.

وی اظهار داشت: شناسایی نقاطی که در نقاط مختلف شهرستان رشت با بارش باران دچار آبگرفتگی می‌شوند باید به طور جدی توسط دستگاه‌های مرتبط شناسایی شود و برای کاهش آسیب‌ها و جلوگیری از نفوذ آب به داخل منازل مردم،‌ نسبت به رفع آن‌ها برنامه‌ریزی‌های عملی و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

فرماندار رشت عنوان کرد:‌ از مسئولان ادارات مربوطه آب،‌ برق،‌ گاز و مخابرات شهرستان رشت انتظار داریم نه تنها برای شرایط ویژه روزهای آینده بلکه برای تمام شش ماه در پیش رو مشارکت‌های لازم را با هم داشته باشند تا شاهد قطع حداقلی امکانات و ضروریات اولیه مردم باشیم.

مؤمنی‌زاده ابراز داشت:‌ جهت جلوگیری از قطع برق مناطق مختلف شهرستان رشت انتظار داریم عملیات لازم جهت هرس درختان و زدودن ‌‌شاخ و برگ‌های اضافی آن‌ها توسط شهرداری‌های مناطق مختلف به صورت جدی‌تری انجام شود و کارهای این حوزه به تأخیر نیافتد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی بخشداران،‌ اعضای شوراهای شهر و روستا،‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید نسبت به تکمیل بانک اطلاعاتی منابع انسانی همکاری ویژه‌ای داشته باشند تا در صورت ایجاد بحران و وقوع موارد اضطراری نام و شماره همراه افراد مورد نیاز در دسترس باشد.

فرماندار رشت عنوان کرد: جلسه فعلی ستاد بحران شهرستان رشت تنها جهت آمادگی برای بحران بارش باران در روزهای آینده نیست بلکه دستورالعمل‌ها و دستورات داده شده در این جلسه باید توسط تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان رشت در طول شش ماه پیش رو اجرایی شود.

در جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان رشت جمع زیادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی،‌ بخشداران و اعضای شوراهای شهر و روستا نیز حضور داشتند که تعدادی از آنان به بیان اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف پرداختند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1522

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics