• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4

افزون بر ۶۱ هزار تن برنج سفید در آستانه اشرفیه تولید کردند

  • کد خبر : 1513
  • 12 مهر 1397 - 0:07
افزون بر ۶۱ هزار تن برنج سفید در آستانه اشرفیه تولید کردند
کشاورزان شهرستان آستانه اشرفیه که به عنوان قطب تولید برنج کیفی استان گیلان مطرح است، طی سال زراعی گذشته افزون بر 61 هزار تن برنج سفید تولید و به بازار مصرف عرضه کردند.

گیلان شهر :حمیدرضا سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه روز چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت: سطح زیر کشت اراضی این شهرستان ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار است و بطور متوسط امسال در هر هکتار چهار هزار و ۳۶۵ کیلوگرم شلتوک حاصل شده که از این میزان، دو هزار و ۶۱۹ کیلوگرم به برنج سفید تبدیل شده است.

وی میزان تولید شلتوک در اراضی این شهرستان را یکصد هزار و ۲۴۳ تن اعلام و خاطر نشان کرد: از این میزان شلتوک گرفته ، ۶۰ درصد محصول برنج سفید به دست آمده است.
وی تعداد کارخانه های شالیکوبی فعال این شهرستان را ۱۱۸ واحد عنوان و اضافه کرد: امسال ۱۶ هزار و ۲۷۶ هکتار از اراضی منطقه بصورت مکانیزه کشت شده که این میزان در سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۷۷ هکتار بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با بیان اینکه امسال برداشت مکانیزه برنج در ۲۰ هزار و ۴۶۵ هکتار از اراضی شهرستان به وسیله کمباین و در ۶۵ هکتار نیز به وسیله دروگر صورت گرفته، افزود: در سال گذشته محصول برنج ۲۰ هزار و ۱۴۰ هکتار از اراضی منطقه به وسیله کمباین و ۶۳ هکتار نیز به وسیله دروگر برداشت شده بود.
وی هاشمی ، جمشید جو ، حسن سرا ، دم زرد و دم سیاه را به عنوان مهمترین ارقام محصول برنج این شهرستان نام برد و افزود: امسال کشت دوم در شش هزار و ۱۸۴ هکتار از اراضی شهرستان به اجرا درآمده که این میزان در مقایسه با سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.
استان گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است و رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولیدکننده برنج بعد از استان مازندران را دارد. ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم های کیفی و ارقام گوهر، سپیدرود و خزر جزو رقم های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می شود.
هم اکنون هر کیلوگرم برنج محلی شهرستان آستانه اشرفیه بین ۱۲۰ تا ۱۳۲ هزار ریال در بازار خرید و فروش می شود.

انتهای پیام /*

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics