• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
3

ثبت‌نام بیش از ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه‌های سراسر گیلان

  • کد خبر : 1475
  • 11 مهر 1397 - 1:17
ثبت‌نام بیش از ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه‌های سراسر گیلان
در سال تحصیلی 97-98 با ورود پنج هزار و 500 دانشجو جدید، تعداد دانشجویان دانشگاه گیلان به 18 هزار 116 دانشجو رسیده و بیش از شش هزار نفر نیز در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و دو هزار 856 نفر در دانشگاه پیام نور ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش گیلان شهر ، در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ با ورود پنج هزار و ۵۰۰ دانشجو جدید، تعداد دانشجویان دانشگاه گیلان به ۱۸ هزار و ۱۱۶ دانشجو رسیده و بیش از شش هزار نفر نیز در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و دو هزار و ۸۵۶ نفر در دانشگاه پیام نور ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه گیلان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های شمال کشور است اظهار کرد: با مجموع افرادی که امسال به دانشگاه آمدند تعداد ۱۸ هزار و ۱۱۶ دانشجو در دانشگاه گیلان در حال تحصیل هستند.

تحصیل ۱۱ هزار و ۷۴۱ دانشجو در مقطع کارشناسی در گیلان

فرهاد شیرینی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۷۴۱ دانشجو در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند افزود: تعداد پنج هزار ۶۴۱ دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد و تعداد یک هزار ۳۳۹ نفر نیز در مقطع دکتری در دانشگاه گیلان در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۵۸ درصد خانم و ۴۲ درصد نیز آقا هستند.

وی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی دانشگاه به‌طور کامل محقق شده تصریح کرد: بحث رفاهی دانشگاه‌ها چالش مهمی است و دانشگاه گیلان نیز تلاش‌های فراوانی را انجام داده و در حوزه خوابگاهی برای صد در صد دانشجویان پسر خوابگاه داریم و با آماده شدن خوابگاه جدید در روزهای آینده ۹۰ درصد دختران نیز صاحب خوابگاه خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان با اشاره به اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ صنعتی شدن سرویس‌های دانشجویی گفت: تلاش شده که کلاس‌های دانشجویان در روز برگزار شود تا برای آمدوشد دانشجویان مشکلی ایجاد نشود.

شیرینی با اشاره به ارائه ۳۰ عنوان درس مجازی برای دانشجویان افزود: تهیه برنامه جامع انسانی و متنوع سازی درآمدها از دیگر برنامه‌های دانشگاه گیلان است.

وی با اشاره به تجاری‌سازی علم در دانشگاه‌ها بیان کرد: دانشگاه‌ها مکلف به اجرای این طرح هستند و در حوزه عملی تاکنون ۱۴۰ قرارداد پژوهشی و درون‌سازمانی داشته‌ایم.

تحصیل ۵۴ درصد دانشجوی زن و ۴۶ درصد دانشجوی مرد در دانشگاه‌های پیام نور گیلان

رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان نیز با بیان اینکه دو هزار و ۸۵۶ دانشجو ورودی جدید دانشگاه‌های پیام نور گیلان هستند اظهار کرد: از تعداد ورودی‌های جدید دانشگاه‌های پیام نور گیلان ۵۴ درصد خانم و ۴۶ درصد آقا هستند.

سعید صادقی با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام نور نقل و انتقالات بسیار راحت است افزود: آزمون‌های پیام نور نیز به‌راحتی در محل زندگی دانشجویان انجام می‌شود و آزمون‌های مجازی در دانشگاه پیام نور بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید تسهیلات زیادی به دانشجویان پرداخت می‌شود گفت: دانشجویان متقاضی می‌توانند با سود پایین تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.

جذب بیش از ۶ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ۳۶ هزار دانشجو دارد اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید نیز بیش از ۶ هزار دانشجو جدید جذب دانشگاه شده است.

مهدی خشنود با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به‌اندازه کافی خوابگاه برای دانشجویان دختر دارد افزود: منابع صندوق رفاه با کارمزد صفر درصد و بااعتبار بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان آماده ارائه به دانشجویان متقاضی است

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان بالغ‌بر ۸۴۰ نفر عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت با مرتبه مربی، استادیار، دانشیار و استاد تمام دارد.فارس

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1475

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics