• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
4

عملکرد شفاف مدیران یک اصل قانونی/بودجه کشور نباید بدون ضابطه هزینه شود

  • کد خبر : 1331
  • 08 مهر 1397 - 14:14
عملکرد شفاف مدیران یک اصل قانونی/بودجه کشور نباید بدون ضابطه هزینه شود
در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان دیوان محاسبات استان گیلان بر لزوم شفاف‌سازی عملکرد مدیران، تصمیم‌گیری بر اساس علم و دانش برای اقتصاد کشور و تقسیم‌بندی ضابطه‌مند بودجه کشور تأکید شد.

به گزارش گیلان شهر ، معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان دیوان محاسبات استان گیلان در رشت اظهار کرد: توفیقات خوبی در دیوان محاسبات گیلان به‌دست‌آمده که این توفیقات حاصل فعالیت کارآمد کارمندان و تدبیر رئیس سازمان بوده است.

صادق منتی نژاد با تأکید بر حسن تعامل دیوان محاسبات با در نظر گرفتن شرایط کشور افزود: باید رویه‌های معمول که حساس برانگیز است در شرایط کنونی با تعامل و حسن بر اجرای قوانین ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به خوب و یا بد بودن تحریم برای کشور گفت: هیچ‌گاه کسی نمی‌تواند ادعا کند که تحریم خوب است اما تحریم می‌تواند به فال نیک گرفته شود و در این شرایط به اشکالات و ایرادات خود بیشتر فکر کنیم.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با اشاره به ایران‌شناسی خوب دشمنان قسم‌خورده ایران افزود: دشمن به‌صورت کامل ضعف‌های داخل را می‌شناسند و لازم است مسیر آن‌ها شناخته و اقدام متقابل آن‌ها نسبت با آن انجام داد.

 

تصمیمات اقتصادی کشور باید بر مبنای علم و دانش باشدمنتی نژاد با اشاره به نوسانات ارزی و‌ در پیش گرفتن راهکارهای فعلی از سوی دولت بیان کرد: هر تصمیم اقتصادی که در حال حاضر در شرایط جنگ و‌ تحریم گرفته می‌شود باید مبتنی بر علم و دانش باشد.

وی بخش دیگر مشکلات فعلی کشور را رفتار مردم دانست و افزود: دشمن موبه‌مو بر راهکارهای خود محکم است و در این شرایط نباید مردم با اختلاف‌سلیقه و رفتار خاص حرکت کنند.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی ملاک قانون است گفت: اگر کسی در این مملکت چهل سال خدمت کرده امروزه بنا بر قانون باید میدان را به جوانان بسپارد.

منتی نژاد با تأکید بر اختصاص بودجه در جهت ضروریات کشور بیان کرد: درحالی‌که بنگاه‌های اقتصادی مایکی پس از دیگری واگذار و با تعطیل می‌شوند بودجه کشور به فلان تیم‌ اختصاص پیدا می‌کند که این رویه در جنگ اقتصادی اصلاً توجیه ندارد.

وی با اشاره به پرداخت خارج از شمول پول نفت در جهت غیر صحیح افزود: در شرایط کنونی اگر هر بودجه‌ای در جهت درست و در جای صحیح هزینه نشود یقیناً با مشکل مواجه خواهیم شد.

بودجه کشور نباید بدون ضابطه هزینه شودمعاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با تأکید بر اینکه در شرایط جنگ و تحریم نباید بودجه بدون ضابطه هزینه شود گفت: دست و دل‌بازی در هزینه کردها در شرایط کنونی به‌هیچ‌وجه برازنده مردم و نظام اداری و مالی ما نیست.

وی با بیان اینکه ترامپ ممکن است در مقطعی موفقیت داشته باشد اما در ادامه موفقیتی نصیبش نمی‌شود تصریح کرد: باید دولت و مردم همان‌گونه که دشمن متحدانه در مقابل ما صف‌آرایی می‌کنند، دولت و مردم نیز باید با تعامل در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

عملکرد شفاف مدیران یک اصل قانونی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به حفظ فضای آرامش و تقویت آن در طی سال‌های اخیر اظهار کرد: استقلال در تمام قوا و نظارت بر عملکردهای آن از افتخارات نظام و قانون اساسی کشور است.

سید محمد احمدی با اشاره به حضور ذی‌حسابان و دستگاه‌های نظارتی در ادارات افزود: ذی‌حسابان، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ذیل سیاست‌های رهبری قرار دارند و در جهت خود نظارتی و دگر نظارتی در جهت سیاست‌های کلی نظام گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به مدیریت خوب در عصر نوین گفت: شفاف‌سازی در عملکرد مدیریت‌ها یک اصل بوده و در برنامه پنجم و ششم توسعه نسبت به آن تأکید شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار گیلان با اشاره به بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد خاطرنشان کرد: اگر بودجه کشور بر مبنای عملکرد و در جهت صحیح مصرف شود یقیناً در جهت پیشبرد اهداف سازمان‌ها خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه گیلان نیز همچون سایر استان‌ها از دیوان محاسبات در جهت شفافیت سازی عملکردها گام برمی‌دارد از مسئولان دیوان محاسبات خواست تا با اقدامات پیشگیرانه قبل و بعد از خرج سازمان‌ها و ادارات آن‌ها را یاری کنند.

لزوم نظارت بر بیت‌المالرئیس دیوان محاسبات استان گیلان نیز در این مراسم  اظهار کرد: اگر حسابرسی‌ها نتواند در جهت مثبت سازمانی را هدایت کنند و موفقیت‌های را کسب نمایند نشان‌دهنده ضعف دیوان محاسبات است‌.

احمد پری پور با تأکید بر لزوم نظارت بر بیت‌المال افزود: نظارت بر بیت‌المال و ‌نحوه هزینه کردها در کنار نظارت بر اجرای قانون از رویکردهای دیوان محاسبات باقدرت بیشتری خواهد بود.

 در این مراسم از زحمات ایوب احمدی تقدیر و احمد پری پور به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات استان گیلان تقدیر شد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1331

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics