• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
2
فرماندار تالش خبر داد: 

خسارت ۱۲۶ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت های شهرستان تالش  

  • کد خبر : 1321
  • 08 مهر 1397 - 12:30
خسارت ۱۲۶ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت های شهرستان تالش  

 فرماندار تالش از خسارت ۱۲۶ میلیارد تومانی سیل اخیر به زیرساخت های این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر گاز و آب شرب ۳۶۵ خانوار قطع است. به گزارش خبر راست، سید عیسی مهدوی شامگاه شنبه در نشست ستاد بحران شهرستان تالش که با حضور معاون عمرانی استاندار گیلان و مدیران دستگاه های اجرایی […]

 فرماندار تالش از خسارت ۱۲۶ میلیارد تومانی سیل اخیر به زیرساخت های این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر گاز و آب شرب ۳۶۵ خانوار قطع است.

به گزارش خبر راست، سید عیسی مهدوی شامگاه شنبه در نشست ستاد بحران شهرستان تالش که با حضور معاون عمرانی استاندار گیلان و مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل فرمانداری تالش برگزار شد، با اشاره به خسارت ۱۲۶ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های این شهرستان درسیل اخیر، اظهارکرد: بارش باران در روزهای گذشته سبب طغیان رودخانه ها و خسارت به بخش های مختلف این شهرستان شد.

وی یادآورشد: براثر این سیل به خطوط مخابرات، خطوط آب شهری، ۱۷۰ واحد مسکونی روستایی بنیاد مسکن و ۳هزار و ۲۵۰ متر شبکه برق، دو هزار و ۳۱۳ مترشبکه گاز، ۵ هزار و ۴۲۰ متر شبکه اب روستایی خسارت وارده شده است.

فرماندار تالش همچنین خسارت وارده به شبکه راه‌های این شهرستان را شامل ۴۸ کیلومتر راه اصلی و روستایی و رانش شانه خاکی، ترانشه و تخریب کامل یک پل و خسارت حدی به ۱۰ دستگاه پل اشاره کرد و افزود: خسارت وارده به بخش کشاورزی شامل ۲۰ هکتار زراعی، ۱۲ هکتار باغی، تلف شدن ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ، ۱۷ راس گاو و تخریب ۹۰درصد از سر دهنه های بتنی و ۱۰۰ سردهنه سنتی بخش دیگر از خسارت ها است.

مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: عمده خسارت های وارده شده به روستاهای پی سرا و شاندرمن محله جوکندان و دهنه طولارود از بخش مرکزی و روستاهای خرجگیل، شیخ محله و گیجاو از بخش اسالم است.

وی اصلی ترین دلیل آسیب دیدگی مناطق مسکونی در سیلاب اخیر را ساخت و سازهای غیرقانونی در بستر و حرایم رودخانه ها عنوان و تصریح کرد: متاسفانه در روستای خرجگیل و گیجاو اسالم علارغم هشدار بخشداری و دهیاری و آب منطقه ای برخی از روستاییان اقدام به ساخت و ساز در بستر حرایم کرده که با جاری شدن سیل دچار آسیب جدی شدند.

فرماندار تالش از مکاتبه با اداره کل منابع طبیعی و بنیاد مسکن گیلان به منظور اسکان ساکنین این مناطق در مکان های امن خبرداد و اظهارکرد: با وجود آسیب به زیرساخت های شهرستان تالش هم اکنون در زمینه برق رسانی جز در ۱۳ خانوار روستای پی سرای جوکندان مشکلات سایر مناطق  شهرستان برطرف شده است.

وی با اشاره خسارت وارده به ۳۴۰ خانوار در زمینه گاز، افزود: با تلاش و پیگیری پرسنل اداره گاز شهرستان مشکلات ۲۷۵ خانوار مرتفع شده و ۶۵ خانوار به دلیل عدم جاده دسترسی گاز انها قطع است.

فرماندار تالش به قطعی آب شرب ۶ هزار خانوار در ساعات اولیه وقوع سیلاب اشاره کرد و گفت: طی اقدامات انجام شده و اعزام نیروهای کمکی معین شهرستان املش و ماسال و تلاش نیروهای آبفار شهرستان مشکل آب شرب جز در روستای کلات مشایخ از بخش کرگانرود با ۳۰۰ خانوار و  به دلیل تقلیل آب دهی چشمه بر اثر سیل، در اکثر نقاط مختلف شهرستان رفع شده است.

مهدوی با اشاره به بازگشایی ۱۸ مسیر و جاده دسترسی روستایی با تلاش اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان و بخش خصوصی خاطرنشان کرد: دو جاده دسترسی روستای پی سرای جوکندان و دهنه طولارود به دلیل شدت آسیب دیدگی مسدود است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1321

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics