• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
4
وزیر ارتباطات:

مبالغ کسرشده ازمشترکان ارزش افزوده برگشت داده شد

  • کد خبر : 1240
  • 06 مهر 1397 - 21:07
مبالغ کسرشده ازمشترکان ارزش افزوده برگشت داده شد

به گزارش گیلان شهر ، داستان سوءاستفاده از پیامک های ارزش افزوده با اعتراض های مردمی به روند عضویت آنها در برخی سرویس ها بدون آن که خود کاربران تقاضای چنین عضویتی داشته باشند، وارد مرحله تازه ای شد و هر روز ابعاد جدیدی به خود گرفت. اعتراض های مردمی، واکنش محمدجواد آذری جهرمی وزیرارتباطات […]

به گزارش گیلان شهر ، داستان سوءاستفاده از پیامک های ارزش افزوده با اعتراض های مردمی به روند عضویت آنها در برخی سرویس ها بدون آن که خود کاربران تقاضای چنین عضویتی داشته باشند، وارد مرحله تازه ای شد و هر روز ابعاد جدیدی به خود گرفت.

اعتراض های مردمی، واکنش محمدجواد آذری جهرمی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات را به همراه داشت.
وزیر ارتباطات ۲۹ مرداد امسال در جلسه‌ای با مدیران اپراتورهای تلفن همراه مهلت دو هفته‌ای برای ساماندهی وضعیت خدمات ارزش افزوده داد اما پس از سپری شدن این مهلت همچنان بازار پرسود خدمات ارزش افزوده به دلیل این که مساله شامل سهام داری اپراتور در یک شرکت تا راه‌اندازی شرکت‌های متعدد و سوق دادن بازار به سمت سوددهی بیشتر است به کار خود ادامه داد و تخلف ها نیز دامنه دار شد.
آذری جهرمی در واکنش به این نارضایتی مردم از این تخلف ها، هجدهم شهریورماه در یک برنامه تلویزیونی از تشکیل پرونده ای در این باره در مرجع قضایی خبر داد که به پرونده ای بزرگتر در پیامک ارزش افزوده رسیده است.
وی ۳۰ شهریورماه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشت: «بررسی پرونده یک کلاهبرداری پیامکی ارزش افزوده به پایان رسید. برخی از شرکت های ارزش افزوده در پنج ماه اخیر حدود ۲۲ میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده اند».
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: خواسته شد تا وجوه اخاذی شده طی ۱۰ روز به مشترکان بازگردانند و پرونده برای سیر قضایی به دادستانی ارسال شود.
آذری جهرمی پیش از این نیز در این باره از برخورد جدی با کلاهبرداری‌ها نوشت و تاکید کرد: مردم همواره می خواهند با پیامک ‌های مزاحم تبلیغاتی و فریبکاری ها و کلاهبرداری ‌هایی که در این زمینه گاهی صورت می ‌گیرد، مقابله جدی شود.
وی افزود: وزارت ارتباطات با تاکید بر تسهیل مسیر تجارت مجاز و حمایت از آن، با مصادیق کلاهبرداری و سوء استفاده‌های این چنینی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
وزیر ارتباطات گفت: شکایت های زیادی به دست ما رسیده بود از این که افراد بدون این که درخواست داده بوده باشند، عضو سرویس های ارزش افزوده شده اند و مبالغی از حسابشان کسر شده است.
آذری جهرمی افزود: تخلف ۶ شرکت محرز شده است و آنها با سوءاستفاده از زیرساخت های فنی که در اختیارشان بود حدود ۲۲ میلیارد تومان به صورت از حساب مردم برداشت کرده اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: افراد و مبالغ کسر شده از حساب آنها مشخص است و قرار شده پول ها به حساب مردم برگردانند شود؛ همچنین پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادستانی کل کشور ارسال می شود.
آذری جهرمی امروز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: روز گذشته مبالغ کسر شده از دو میلیون مشترک همراه اول که بدون اطلاع در سرویس های ارزش افزوده عضو شده بودند به حساب آنها مسترد شد.
وی یادآور شد: مجموع مبالغ کشف شده تاکنون بالغ بر حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده است. در مواردی میزان مبالغ بازگشتی به مردم تا پنج میلیون ریال نیز بوده است.
اقتصام**۲۰۷۸**۱۳۳۶

انتهای پیام /*

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1240

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics