• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6
رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای رشت عنوان کرد:

حمایت از فعالیت موسسات فرهنگی رویکرد شورای پنجم

  • کد خبر : 1095
  • 04 مهر 1397 - 15:12
حمایت از فعالیت موسسات فرهنگی رویکرد شورای پنجم
رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر رشت، حمایت از فعالیت موسسات فرهنگی را رویکرد شورای پنجم عنوان کرد.

به گزارش گیلان شهر ، چهل و هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با دستور بررسی درخواست بخشودگی عوارض موسسه فرهنگی خاطره سرای نشاط، بررسی درخواست مساعدت مالی به اداره آموزش و پرورش کودکان استثنایی،  بررسی درخواست کمک مالی به موسسه تعلیم قرآن شهید بهشتی رشت در تالار شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر با اشاره به ایام دفاع مقدس، یاد امام و شهدای جنگ تحمیلی را گرامیداشت و ابراز امیدواری کرد، روند انقلاب در ادامه مسیر به گونه ای پیش رود که بتوانیم پاسداشت راه شهدا باشیم.

عاقل منش با اشاره به حادثه تروریستی اهواز این قبیل اقدامات را نشانگر کینه دشمنان نسبت به انقلاب و مردم دانست و خاطر نشان کرد: ملت غیور و انقلابی ایران با وجود برخی مشکلات و محدودیت ها هیچ گاه اجازه تعرض به دشمنان اسلام و انقلاب را نخواهد داد.

وی با اشاره به ۷ مهر و روز آتش نشان این پرسنل شهرداری را سفرای امنیت شهر لقب داده و از تلاشها و ایثار آنها در انجام عملیات های مختلف و خطیر تقدیر کرده و ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه به آنها سطح ایمنی شهر بیش از گذشته ارتقا یابد.

عضو شورای شهر با بیان این موضوع که پیش از محرم با حمایت شورای شهر یاسر ستوده جوان رشتی جهت فتح بلندترین قله آفریقا عازم کلیمانجارو شده و با موفقیت بیرق امام حسین (ع) و پرچم مقدس ایران را در این قله به احتزاز درآورد از وی تجلیل کرده و خواستار توجه ویژه به جوانان و افتخارآفرینان رشت جهت کسب افتخارات این چنینی شد.

وی در ادامه با اشاره به دستور جلسه مبنی بر درخواست بخشودگی و استرداد عوارض پرداختی موسسه فرهنگی خاطره سرای نشاط که در مسکن مهر اقدام به تاسیس کرده است، اظهار داشت: این اولین سرمایه گذار در بخش خصوصی است که قصد ایجاد یک مرکز غیرانتفاعی هنری را در منطقه ۵ رشت دارد و با توجه به کمبود فاحش سرانه این قبیل فضاها در سطح شهر خواستار نگاه حمایتی اعضای شورا به این مجموعه شد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به درخواست هم سان موسسه تعلیم قرآن شهید بهشتی رشت نیز افزود این موسسه نیز از سالیان دور در حال ارائه خدمات عام المنفعه و رایگان در راستای آموزش قرآن و فعالیت های قرآنی میباشد.

 بهراد ذاکری با تایید لزوم نگاه حمایتی از این قبیل موسسات فرهنگی با اشاره به عدم قانون مندی بسته های تشویقی جهت این قبیل امور و اعمال بی عدالتی در کمک های این چنینی به موسسات مختلف خواستار تدوین یک ساز و کار مشخص در این خصوص شد.

فرهام زاهد با ذکر این مطلب که معافیت عوارض خلاف قانون محسوب شده و حتی در صورت تصویب اعضای شورا با عدم موافقت فرمانداری روبرو خواهد شد، اظهار داشت: باید با یک جمع بندی مناسب در این خصوص و وصول نظرات اعضای شورای شهر یک شیوه نامه معقول در این باره تهیه شود و در آن سقف کمک‌ها در این حوزه مشخص و چگونگی پرداخت ها نیز شفاف تعریف گردد.

فاطمه شیرزاد نیز با تایید لزوم تدوین یک شیوه نامه بر لزوم حمایت از توسعه حوزه های فرهنگی، قرآنی و هنری تاکید کرد.

سخنگوی شورای شهر در این خصوص اظهار داشت: مدیریت شهری تاکنون آنچنان که شایسته مردم فرهیخته رشت است در این حوزه اقدامات مقتضی را صورت نداده و توسعه این فعالیت ها در حوزه وظایف شهرداری و شورای شهر تعریف شده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics