• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5
اهداکنندگان مستمر خون درگیلان رایگان واکسن هپاتیت ب می گیرند

رئیس واحد برنامه ریزی، جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال خون گیلان گفت: اهداکنندگان مستمر خون در استان به طور رایگان واکسن هپاتیت ب دریافت می کنند.

  • کد خبر : 970
  • 03 مهر 1397 - 1:04
رئیس واحد برنامه ریزی، جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال خون گیلان گفت: اهداکنندگان مستمر خون در استان به طور رایگان واکسن هپاتیت ب دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی انتقال خون گیلان به گیلان شهر  حاکیست، گیتی ایزدی پور افزود: برای حفظ سلامت اهداکنندگان و تشویق و حمایت از اهدا کنندگان مستمر خون در استان طرح واکسیناسیون هپاتیت ب برای متولدین اول فرورین ۶۸ به پایین به طور رایگان به اجرا درآمد. رئیس واحد برنامه ریزی، جذب و حفظ اهداکنندگان […]

به گزارش روابط عمومی انتقال خون گیلان به گیلان شهر  حاکیست، گیتی ایزدی پور افزود: برای حفظ سلامت اهداکنندگان و تشویق و حمایت از اهدا کنندگان مستمر خون در استان طرح واکسیناسیون هپاتیت ب برای متولدین اول فرورین ۶۸ به پایین به طور رایگان به اجرا درآمد.

رئیس واحد برنامه ریزی، جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال خون گیلان با اشاره به آغاز اجرای این طرح در مراکز بهداشتی سراسر استان خاطر نشان کرد: هماهنگی های لازم با مراکز بهداشتی در شهرستان های ۱۶ گانه گیلان برای حضور اهداکنندگان مستمر خون به منظور تزریق واکسن (هپاتیت ب ) انجام شده است.
وی اظهار داشت: بنابراین اهداکنندگان مستمر خون با در دست داشتن کارت اهداکننده مستمر خون و یا معرفی نامه اداره کل انتقال خون گیلان تا یکم اسفند ماه سال جاری فرصت دارند برای تزریق واکسن هپاتیت ب به طور رایگان، به مراکز بهداشت مراجعه کنند.
هپاتیت ب, نوعی بیماری عفونی ویروسی در انسان است که بیشترین آسیب این بیماری متوجه کبد بیمار است. در بسیاری از بیماران در ابتدای آلودگی و عفونت اولیه اثری از نشانه‌های بیماری دیده نمی‌شود. در برخی شروع و توسعهٔ سریع بیماری با استفراغ، زردی پوست، خستگی، ادرار تیره و درد شکم همراه است.
در نهایت این آلودگی می‌تواند به ابتلای به بیماری‌های سیروز و سرطان جگر کمک کند و آن را پیچیده‌تر سازد. متداول‌ترین شیوهٔ انتشار این عفونت از مسیر استفادهٔ کاربران تزریق درون‌وریدی مواد مخدر، و مقاربت جنسی است. این بیماری از طریق تزریق واکسن قابل پیشگیری است.
سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرند.
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی ، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.
حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال) ، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.
پایگاه انتقال خون در رشت میدان فرهنگ، خیابان آزادگان جنب پارک اندیشه و اداره کل انتقال خون استان گیلان، شهرستان لاهیجان در خیابان امام خمینی جنب بیمارستان ۲۲ آبان، لنگرود در خیابان دکتر شریعتی جنب شبکه بهداشت و درمان، پایگاه انتقال خون رودسر در خیابان انقلاب بیمارستان شهدا، پایگاه انتقال خون بندرانزلی در میدان امام خمینی، سیمتری جنب اداره هواشناسی، فومن در خیابان شهید بهشتی جنب آتش نشانی، تالش خیابان شهید بهشتی جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستارا خیابان امام خمینی جنب بیمارستان دکتر شریعتی فعال هستند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=970

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics