• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
5
خسارت سیلاب به برخی از مناطق شهری و روستایی رودبار/ صاعقه جان پیرمرد 70 ساله فومنی را گرفت

بارش شدید باران در گیلان باعث آب‌گرفتگی معابر، اختلال در رفت‌وآمد خودروها و آسیب به تأسیسات زیربنایی برخی از مناطق استان شد و در فومن نیز صاعقه جان پیرمرد ۷۰ ساله فومنی را گرفت.

  • کد خبر : 976
  • 03 مهر 1397 - 1:21
بارش شدید باران در گیلان باعث آب‌گرفتگی معابر، اختلال در رفت‌وآمد خودروها و آسیب به تأسیسات زیربنایی برخی از مناطق استان شد و در فومن نیز صاعقه جان پیرمرد ۷۰ ساله فومنی را گرفت.

به گزارش گیلان شهر به نقل از خبرنگار فارس از رودبار، بارش شدید باران که از عصر امروز در برخی از مناطق رودبار آغازشده باعث آب‌گرفتگی معابر، اختلال در رفت‌وآمد خودروها و شهروندان و آسیب به تأسیسات زیربنایی مناطق گنجه از بخش مرکزی و روستاهای جوبن و دارستان شد. آسیب به تأسیسات آب‌رسانی، برق‌رسانی و […]

به گزارش گیلان شهر به نقل از خبرنگار فارس از رودبار، بارش شدید باران که از عصر امروز در برخی از مناطق رودبار آغازشده باعث آب‌گرفتگی معابر، اختلال در رفت‌وآمد خودروها و شهروندان و آسیب به تأسیسات زیربنایی مناطق گنجه از بخش مرکزی و روستاهای جوبن و دارستان شد.

آسیب به تأسیسات آب‌رسانی، برق‌رسانی و باغات زیتون
بارش شدید باران در مدت ۲۰ دقیقه به بیش از پنج میلی‌متر رسید و طغیان رودخانه گنجه رودبار نیز علاوه بر اینکه باعث آب‌گرفتگی معابر عمومی و منازل شد، به تأسیسات آب‌رسانی، برق‌رسانی و باغات محصول زیتون نیز خسارت عمده‌ای وارد کرد.

براثر وقوع سیل آب آشامیدنی و برق ۲۵۰ خانوار ساکن گنجه رودبار قطع شد و سیلاب به چند دستگاه موتورسیکلت و خودروهای پارک شده در مسیر نیز خسارت وارد کرد.

خسارت سیلاب به مناطق گنجه، جوبن و دارستان
اسماعیل میرغضنفری با اشاره به جزئیات وقوع سیل در رودبار اظهار کرد: نیروهای امدادی در فاصله زمانی کمتر از نیم ساعت در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند و شدت بارندگی به حدی بود که آب ناشی از بارندگی از طریق نهرها به داخل روستا منتقل‌شده و به معابر عمومی خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه سیلاب به منطقه گنجه از بخش مرکزی و روستاهای جوبن و دارستان خسارت وارد کرده افزود: تأسیسات زیربنایی ازجمله برق، گاز، آب، معابر روستایی اصلی و فرعی داخل روستاها، پل‌های ارتباطی، بخشی از باغات زیتون و محصولات انبار زیتون براثر بارش شدید باران خسارت‌دیده‌اند.

فرماندار رودبار با بیان اینکه معاون عمرانی استاندار در محل حادثه حضور پیداکرده‌اند گفت: دستورات لازم داده‌شده و اکیپ متشکل از دستگاه‌های متولی برای جبران خسارت‌های وارده در محل حاضر هستند تا مشکلات را حل کنند.

میرغضنفری با اشاره به اینکه برق مناطق سیل‌زده وصل شده و گاز هم تا امشب وصل می‌شود تصریح کرد: اکنون عمده مشکل ما در تأسیسات آب شرب است که در حال حاضر کارگران در حال کار هستند اما به دلیل تاریکی هوا کار به‌کندی پیش می‌رود تا فردا اکیپی از مدیریت بحران استان در شهرستان حاضر شوند و میزان خسارات وارده نیز بعد از بازدید میدانی ستاد مدیریت بحران استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش گیلان شهر به نقل از خبرنگار فارس از انزلی، بارش شدید و رگباری باران در این شهرستان نیز در دقایقی از عصر امروز باعث آب‌گرفتگی معابر و اختلال در رفت‌وآمد خودروها و شهروندان شد.

جان باختن پیرمرد ۷۰ ساله فومنی براثر صاعقه

به گزارش گیلان شهر به نقل از خبرنگار فارس از فومن، بارش باران و وقوع صاعقه در این شهرستان علاوه بر آب‌گرفتگی معابر و اختلال در رفت‌وآمد خودروها و شهروندان باعث مرگ پیرمردی ۷۰ ساله شد.

فرمانده انتظامی فومن نیز با اشاره به دلیل فوت پیرمرد فومنی اظهار کرد: این مرد ۷۰ ساله صبح امروز در باغ کشاورزی خود مشغول به کار بود که براثر اصابت صاعقه جان باخت.

محسن جعفرزاده گفت: جسد این مرد روستایی برای طی مراحل قانونی به سردخانه بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن انتقال‌یافته است.

وزش باد، رعدوبرق و بارش باران از چهارشنبه در گیلان
حسن دادرس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امروز شاهد بارندگی‌های پراکنده و عمدتاً رگباری در برخی از مناطق استان بودیم اظهار کرد: از فردا با توجه به جنوبی شدن جریانات، آسمانی صاف و پایدار همراه با کاهش ابر و افزایش نسبی دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت هوای استان برای روز چهارشنبه افزود: آسمان گیلان از روز چهارشنبه ابری همراه با وزش باد، رعدوبرق و بارش باران پیش‌بینی می‌شود و این شرایط برای روز پنج‌شنبه نیز در گیلان ادامه و روز جمعه از استان خارج می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به بیشینه دمای استان تصریح کرد: کلان‌شهر رشت امروز با دمای ۲۹ درجه سانتی بالای صفر، گرم‌ترین منطقه و شهرک تاریخی ماسوله نیز با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین منطقه استان بودند.

دادرس با اشاره به وضعیت دریا در روزهای آینده گفت: از روز چهارشنبه با توجه به افزایش ارتفاع موج دریا شرایط برای شنا و فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=976

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
اسامی ۳۶ کاندیدای شورای شهر آستانه‌اشرفیه و ۲۷ کاندیدای بندر کیاشهر
بر اساس آخرین آمار سامانه ثبت‌نام وزارت کشور؛

اسامی ۳۶ کاندیدای شورای شهر آستانه‌اشرفیه و ۲۷ کاندیدای بندر کیاشهر

10تیر
آغاز ثبت نام متقاضیان ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی در گیلان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبرداد:

آغاز ثبت نام متقاضیان ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی در گیلان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics