• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
3
هدف ترورها ترس از استقلال ایران است/ از نظر رشد علمی در جایگاه پنجم جهان هستیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رورها به دلیل ترس و واهمه از استقلال و پیشرفت کشور انجام می‌گیرد، گفت: ایران در بین بیش از ۱۷۰ کشور از نظر رشد تولید علم در جایگاه ۱۶ قرار دارد، همچنین از نظر رشد علمی در جایگاه پنجم جهان هستیم.

  • کد خبر : 849
  • 01 مهر 1397 - 14:19
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رورها به دلیل ترس و واهمه از استقلال و پیشرفت کشور انجام می‌گیرد، گفت: ایران در بین بیش از ۱۷۰ کشور از نظر رشد تولید علم در جایگاه ۱۶ قرار دارد، همچنین از نظر رشد علمی در جایگاه پنجم جهان هستیم.

به گزارش گیلان شهر ، محمدباقر نوبخت امروز در آیین آغاز سال تحصیلی که در مدرسه زینبیه رودسر برگزار شد، ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: عده‌ای معتقدند این انقلاب، اسلامی، نور، انسانیت و… بود و عده‌ای هم می‌گویند باعث عقب افتادگی کشور شده به خصوص این روزا […]

به گزارش گیلان شهر ، محمدباقر نوبخت امروز در آیین آغاز سال تحصیلی که در مدرسه زینبیه رودسر برگزار شد، ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: عده‌ای معتقدند این انقلاب، اسلامی، نور، انسانیت و… بود و عده‌ای هم می‌گویند باعث عقب افتادگی کشور شده به خصوص این روزا که فضای مجازی هر سخنی را بدون مستندات به رایگان مطرح می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: آیا برای ملت، قوم یا جامعه‌ای موضوع «استقلال» می‌تواند بی اهمیت باشد؟ در حالیکه استقلال برای همه اقوام در همه اعصار و نسل‌ها خواستنی بود. آیا کسی تردید دارد که استقلال یکی از ثمرات این انقلاب بوده؟ استقلال همان است که میرزا کوچک خان جنگلی در مسیر گام برداشت و امروز به عنوان یکی از بزرگان گیلانی از وی یاد می‌کنید.

وی ادامه داد: میرزا کوچک خان جزء استقلال کشور، چیز دیگری را در نظر نداشت، اهداف بلندی نظیر استقلال را متصور بود. باتوجه به اینکه میرزا را کشتند اما میرزا و آرمان‌‌هایش در گیلان ماند.

نوبخت تصریح کرد: این انقلاب الان هم که دچار سختی‌هایی شد، پاسخ مستقل بودنش را می‌دهد، الان هم آمریکا همین هدف را دارد که هرچه می‌گوید ما بپذیریم در حالیکه چنین چیزی صحت ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: قیام امام حسین(ع)، افسانه تاریخی نیست بلکه واقعیت‌های تاریخی است که از نسلی به نسل بعد منتقل شده تا اگر در چنین شرایطی قرار گرفتیم، مانند اباعبدالله(ع) عمل کنیم.

وی اضافه کرد: انقلاب را برای «استقلال» انجام دادیم، در طی این ۴۰ سال هم مقاومت کردیم و هم خیلی چیزها هم از دست دادیم که شهدای ترور بارزترین نمونه آنها هستند. هدف‌ دشمنان از انجام ترورها این بوده که از استقلال و پیشرفت ایران ترس و واهمه داشتند.

نوبخت با بیان اینکه ۳۸ سال پیش در ۳۱ شهریور ماه صدام با ۱۲ لشکر مکانیزه به کشور ما حمله کرد، گفت: دیروز هم در اهواز چند جوان ناآگاه و فریب خورده که عرب خواهی آنها گل کرده، مردم را به خاک و خون کشیدند و تاوان این استقلال را شهدای ترور دادند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: با وجود این هزینه‌ها، ما همچنان استقلال مان حفظ شده و علاوه براین گام‌های بزرگی هم در راستای توسعه و پیشرفت برداشتیم.

وی با بیان اینکه توسعه خواست همه دنیاست، اضافه کرد: از دختران دانش‌آموزم که اینجا حاضر هستند می‌خواهم که همین امروز در خصوص جایگاه توسعه ایران مطالعه کنند، این مطالعه می‌تواند به شما در انتخاب مسیر تحصیلی و شغلی کمک کند.

نوبخت با بیان اینکه کشورها را براساس علم می‌شناسند، تصریح کرد: ایران در بین بیش از ۱۷۰ کشور از نظر رشد تولید علم در جایگاه ۱۶ قرار دارد، همچنین از نظر رشد علمی در جایگاه پنجم جهان هستیم.

معاون رئیس جمهور گفت: آیا اکنون بعد از ۴۰ سال که با وجود تحریم‌ها و استعمارهای متعدد توانستیم به چنین جایگاه رشد علمی در جهان برسیم، برای ما ارزش و افتخار نیست؟! همچنین از نظر اقتصادی که در امروز در محاصره اقتصادی قرار داریم، همه از گرانی و مشکلات و بیکاری صحبت می‌کنند با همه اینها از شما دعوت می‌کنم که گزارش امسال صندوق بین‌المللی پول را مشاهده کنید، طبق این گزارش ایران هیجده‌امین اقتصاد بزرگ جهان است؛ ازآنجایی که “همیشه مرغ همسایه غاز است” هفته گذشته مجله تایم پشت جلدش تصویر زن میانسالی منتشر کرد که اعلام کرده بود معلم انگلیسی است و علاوه بر دو شغله بودن با فروختن پلاسمای خون هزینه قبوضش را پرداخت می‌کند، ما اینها را نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: ما کاری به آنهانداریم ولی اینکه سطح توقعات‌مان طوری در نظر بگیریم که انگار دنیا همه در ناز و نعمت هستند و ما فقط مشکل داریم، نه اینطوری نیست. البته برای ما قابل قبول نیست و باید بیشتر تلاش کنیم. با همه این تفاسیر توسعه در زیرساخت‌های آب، راه، گاز و … در سه شاخص اقتصادی، امید به زندگی و آموزش است که دنیا توسعه را در این سه مورد می‌بیند.

نوبخت گفت: در بین کشورهای جهان به گواهی دفتر توسعه سازمان ملل متحد از نظر رشد توسعه انسانی در این ۴۰ سال ایران بیشترین رشد را داشته است که چین، نپال و ترکیه به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در پیش از انقلاب شاخص توسعه انسانی ما ۰٫۳۷۴ بود و امروز ۰٫۷۴۴ است که جزء کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شویم. این به معنای انکار بیکاری یا درآمد پایین برخی خانوار نیست اما نسبت به گذشته رویکرد پیشرفت داشته که جای خوشحالیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اینکه دنیا امروز می‌خواهد به تلقین کند که وضعیت مناسبی نداریم و باعث سلب روحیه، امید و انگیزه شود ولی گزارش مراجع جهانی گواه از این است که ایران کشور سرافرازی است.

معاون رئیس جمهور خطاب به دانش‌آموزان دختر، بیان کرد: خیلی راه داریم تا رسیده به قله موفقیت، آینده کشور در دستان شماست، مشکلاتی داریم که شما باید در راستای رفع مشکلات و کسب توفیقات تلاش کنید. در جمهوری اسلامی ایران فرصت برای حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی فراهم است و تعداد بانوان تحصیلکرده دانشگاهی ما بیشتر است پس شما دختران من برای آینده بهتر در کشورتان، انگیزه وامید داشته باشید.

وی اضافه کرد: همین کلاس درس و مدرسه می‌تواند شما را به عالی ترین مقام کشوری برساند، یکی از برکات انقلاب این است که جایگاه‌ها در کشور خانوادگی نیست وهر کدام از ماها با تلاش خود در این عرصه‌های حضور یافتیم، یقینا روزی می‌رسد که از بین شماها فردی عهده دار امور در جایگاه‌های مختلف می‌شود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=849

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics