• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
6
با سرمایه گذاری بخش خصوصی؛

فرودگاه ساحلی پروازهای تفریحی در آستارا ساخته می شود

  • کد خبر : 910
  • 01 مهر 1397 - 19:12
فرودگاه ساحلی پروازهای تفریحی در آستارا ساخته می شود
آستارا- فرودگاه ساحلی پروازهای تفریحی در شهرستان مرزی آستارا با اعلام آمادگی و سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود.

به گزارش گیلان شهر ،در راستای توسعه گردشگری و ایجاد نشاط اجتماعی در بین مسافران ورودی به شهرستان آستارا در استان گیلان بخش خصوصی آمادگی خود را برای ایجاد سایت چند منظوره پروازهای تفریحی در حد فاصل اسکله آستارا و ساحل صدف به طول یک هزار متر و برای پرواز پاراموتور چرخدار، جایروپلن و پاراگلایدر با نگاه گردشگری و کمک به مدیریت بحران در این شهرستان اعلام کرده است.

در این طرح تفریحی و گردشگری که اشتغالزایی ۷۰ نفر را به دنبال خواهد داشت، جایروپلن، پارگلایدر و پاراموتور های چرخدار ضمن پرواز در ارتفاع ۲۰۰ و ۵۰۰ متری در خدمت مدیریت بحران منطقه خواهند بود.

در همین زمینه مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، فرماندار آستارا، فرمانده هنگ مرزی آستارا و بخشداران بخش مرکزی و لوندویل آستارا در بازدید میدانی از این طرح تفریحی و گردشگری و در قالب رفع موارد تولیدی و گردشگری، بر ضرورت حفظ کلیه مباحث قانونی و زیست محیطی منطقه تاکید کردند.

مدیر کل محیط زیست گیلان در این بازدید با تاکید بر اینکه به توسعه گردشگری در شهرستان آستارا علاقه‌مند هستیم، گفت: در حوزه گردشگری جایروپلن ها بسیار اثرگذار هستند. این در حالی است که باید موارد زیست محیطی منطقه لحاظ شود.

قربانعلی محمدپور با بیان اینکه طرح سایت پروازهای تفریحی در آستارا در مرحله کارشناسی توسط مسئولان ذیربط است، افزود: در بحث گردشگری و توسعه آن نیز باید اهرم ها و ابزارهای قانونی لازم در نظر گرفته شوند.

فرماندار آستارا در این بازدید اظهارکرد: پروازهای تفریحی نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند و  این طرح پس از موافقت دستگاه های متولی در ابعاد مختلف اجرا خواهد شد.

یونس رنجکش، افزود: توسعه گردشگری و خدمات از راهکارهای آبادانی آستارا است و در این راستا از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های مختلف استقبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آستارا یک شهرستان مرزی است و طرح سایت پروازهای تفریحی با رعایت برخی شرایط ضروری  عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: هدف اصلی از این اقدام پر کردن خلع خدمات تفریحی و همچنین اشتغالزایی است.

وی گفت: باید از ظرفیت ایجاد باند پروازهای تفریحی در آستارا به نفع مدیریت بحران منطقه و با توجه به دارابودن مناطق صعب العبور و محدودیت راه ارتباطی در منطقه و شناسایی موقعیت ها بهره لازم را برد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=910

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics