• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
3
در پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر مطرح شد:

گلایه مردم رشت از طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار رشت

  • کد خبر : 985
  • 03 مهر 1397 - 1:39
گلایه مردم رشت از طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار رشت
رشت- پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر رشت در حالی برگزار شد که اعضا با اشاره به گلایه مردم این شهر از طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار رشت بر لزوم وجود شفافیت در مسائل مختلف تأکید کردند.

به گزارش گیلان شهر ، پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر رشت عصر دوشنبه در تالار شورا برگزار شد.  

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با تأکید بر ضرورت تسریع انتخاب شهردار این شهر از طولانی شدن این انتخاب گلایه و اظهارکرد: به رغم گذشت هفت روز از نامه رئیس شورای شهر رشت برای انتخاب شهردار هنوز این مهم تحقق نیافته است.

بهرام ذاکری با بیان اینکه باید در زمان پیش‌رو شفافیت بیشتری در فضای شهرداری داشته باشیم، افزود: امیدواریم در روزهای آینده وضعیت مالی و اجرای پروژه های عمرانی و مدیریت شهری بهبود یابد.

وی با اشاره به گلایه مردم شهر رشت از طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار این شهر و تأثیرگذاری موضوعاتی در این انتخاب، گفت: متاسفانه فضای انتخاب شهردار رشت بسیار مبهم است. البته نمی توانیم منکر وجود این مسائل باشم. امیدوارم همانگونه که در گفتار به شفافیت اعتقاد داریم در عمل نیز این شفافیت را نشان دهیم.

لزوم شفافیت شورا با مردم رشت

در ادامه این جلسه احمد رمضانپور یکی از اعضای شورا با تأکید بر لزوم وجود شفافیت در امور مدیریت شهری، اظهارکرد: باید با مردم شهر رشت در مورد مسائل موجود با شفافیت صحبت شود.

وی با بیان اینکه مردم شهر رشت باید در انتخاب شهردار این شهر نیز تصمیم بگیرند، افزود: عده ای به سیاسی شدن و ترویج تفکر سیاسی در شورا شهر رشت علاقه دارند که به اعتقاد بنده این مسئله به نفع شهر نیست.

رمضانپور در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب شهردار رشت مهم ترین اولویت شورای این شهر است، خاطرنشان کرد: بومی بودن شهردار یکی از مهم‌ترین ملاک ها برای انتخاب شهردار بوده تا برای رسیدن به پست و مقام بالاتر این پست را ترک نکند.

 تحقق ۲۵ درصدی بودجه شهرداری رشت 

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از برنامه های شهرداری رشت با رفتن شهردار ابتر مانده است، گفت: در حال حاضر بسیاری از پروژه های بزرگ شهر به خاطر نبود شهردار بلاتکلیف مانده است.

رمضانپور با اشاره به اینکه از ابتدا معتقد بودم که بودجه سال ۹۷ تحقق پیدا نمی یابد، خاطرنشان کرد: تاکنون تنها ۲۵ درصد از این بودجه تحقق یافته که فاجعه است.

عضو شورای شهر رشت در ادامه با تأکید برلزوم وجود شفافیت با مردم درباره مسائل مربوط به این شهر، افزود: افرادی که از بیرون به شورا برای انتخاب شهردار فشار می آورند باید این فرصت را به خود اعضا برای انتخاب بهترین فرد برای مدیریت شهری در رشت دهند.

وی با بیان اینکه عده ای به دنبال تفکیک شورا شهر رشت هستند، ادامه داد: علت اینکه آقایان حاجی پور و زاهد به عنوان رئیس شورا انتخاب نشدند این بوده که نمی‌خواستیم انتخاب شهردار را به هیات رئیسه گره بزنیم ولی نمی دانم چرا عده ای به دنبال این کار بودند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics