• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
7
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت:

۳۲ هزار دانش آموز کلاس اولی در گیلان به مدرسه می‌روند

  • کد خبر : 808
  • 31 شهریور 1397 - 13:15
۳۲ هزار دانش آموز کلاس اولی در گیلان به مدرسه می‌روند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: استان گیلان در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۲ هزار دانش‌آموز پایه اولی در  بیش از هزار و ۲۷۰ کلاس دارد. گیلان شهر/ نادر جهان‌‌آرای صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس روز شکوفه‌ها در دبستان نبوت ناحیه ۲ رشت با اشاره به اینکه مدارس امکانی مقدس برای تعلیم و […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: استان گیلان در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۲ هزار دانش‌آموز پایه اولی در  بیش از هزار و ۲۷۰ کلاس دارد.

گیلان شهر/ نادر جهان‌‌آرای صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس روز شکوفه‌ها در دبستان نبوت ناحیه ۲ رشت با اشاره به اینکه مدارس امکانی مقدس برای تعلیم و تربیت هستند اظهار داشت: مدرسه مکانی مقدس در طول زندگی آدمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزان اول ابتدایی از امروز خانه‌ای دوم و خانواده‌ای دیگر را تجربه می‌کنند و مدرسه خانه دوم آنها محسوب می‌شود گفت: والدین از نخستین روزهای مدرسه باید به صرف صبحانه کامل دانش‌آموزان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

جهان‌آرای با تاکید بر اینکه رعایت نظم و مقررات در مدارس می‌تواند از ابتدا موجب تقویت نظم‌پذیری و انظباط در دانش‌آموزان شودخاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در مدارس و خانه به فضای شاد، با نشاط و مفرح نیاز دارند و در شرایط کنونی این نوگلان باید از فضاهای غمگین به دور باشند.

وی با اشاره اینکه خلق لحظه‌های شاد و مفرح باید از سوی مدیران و مربیان مدارس مورد توجه واقع شود تصریح کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان این سرزمین هستند و در این راستا همواره آموزش و پرورش نیازمند مشارکت خانواده‌ها، تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی است.

جهان‌آرای با اشاره به اینکه ضریب مشارکت آحاد مردم با آموزش و پرورش در استان‌های مختلف متفاوت است گفت: گیلان با پیشینه غنی فرهنگی از سابقه فرهنگی مطلوب برخوردار است اما با توجه به آمار متاسفانه ضریب مشارکت اولیا، تشکل‌های مردمی و دستگاه‌ها در ساخت و ساز اماکن آموزشی در گیلان پایین‌تر از دیگر استان‌ها است.

جهان‌آرای با بیان اینکه امروز مدیران، مربیان و اولیا به عنوان شخصیت‌های موثر در راستای امر آموزش وظیفه دارند تا فضایی پاک و مهربانانه را برای دانش‌آموزان فراهم کنند افزود: ایجاد فضایی شاد و مهربانانه در مدارس و خانه ضرورت دارد و برای رسیدن به این هدف باید هزینه‌های مادی و معنوی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اینکه استان گیلان در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۲ هزار دانش‌آموز پایه اول دارد خاطرنشان کرد: تعداد مدارس دوره ابتدایی استان گیلان در سال تحصیلی جدید بیش از ۲ هزار ۱۴۰ مدرسه و تعداد کلاس‌های پایه اول بیش از هزار و ۲۷۰ کلاس است.

وی تعداد کل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان گیلان را ۱۸۹ هزار نفر عنوان کرد و با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۹ هزار و  ۵۰۰ کلاس درس در مقطع ابتدایی مهیا شده است افزود: حدود ۹ هزار معلم کار تدریس مقاطع ابتدایی در استان گیلان را بر عهده دارند که از این تعداد هزار و ۳۰۰ معلم در پایه اول تدریس می‌کنند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=808

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics