• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
5
نماینده مردم انزلی در مجلس:

عملیات اجرایی اتصال بندررانزلی به شبکه ریلی امسال کلنگ زنی می‌شود

  • کد خبر : 694
  • 25 شهریور 1397 - 23:20
عملیات اجرایی اتصال بندررانزلی به شبکه ریلی امسال کلنگ زنی می‌شود
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از بنادر به شبکه ریلی متصل نیستند خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی اتصال بندررانزلی به شبکه ریلی در دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود و امیدواریم با تأمین منابع موردنیاز، شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم باشیم.

به گزارش گیلان شهر حسن خسته‌بند صبح امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بندر انزلی با بیان اینکه بحث شبکه توسعه شبکه ریلی در کشور اولویت مجلس و دولت است اظهار کرد: در قانون بودجه ۹۷ شرایط ویژه‌ای برای دولت تعریف‌شده تا اجازه داشته باشد برای فاینانس پروژه‌های راه‌آهن کشور با تأمین ۱۵ درصد آورده دولت از طریق صندوق توسعه ملی گام بردارد.

وی با بیان اینکه دولت برای انجام بسیاری از پروژه‌ها به  دنبال اجرای فاینانس است افزود: تا پیش‌ازاین امکان ۱۵ درصد آورده دولت میسر  نبوده و با اجازه مجلس این فرصت جهت اجرای  پروژه‌های توسعه شبکه ریلی ایجادشده تا دولت در این راستا گام‌های جدی‌تری  بردارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی  با ابراز تأسف از اینکه پروژه شبکه ریلی در کشور کامل نیست و کمتر به این حوزه توجه می‌شود تصریح کرد: حداکثر ۱۱ درصد از بار کشور توسط شبکه ریلی بخصوص بنادر که محل تولید، صادرات و واردات بار است جابه‌جا می‌شود که باید از طریق بنادر در کشور  توزیع شود.

خسته‌بند با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از بنادر  به شبکه ریلی متصل نیستند خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی اتصال بندررانزلی به شبکه ریلی در دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود و امیدواریم با تأمین منابع موردنیاز، شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم باشیم.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پروژه راه‌آهن قزوین به رشت به‌زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد بیان کرد: برای بهره‌برداری از شبکه ریلی در حمل بار باید از  طریق بندرهایی نظیر بندر انزلی تأمین شود که با راه‌اندازی شبکه ریلی بندر عملاً هزینه‌ای که در مسیر قزوین به رشت برای توسعه آن انجام‌شده توجیه اقتصادی پیدا می‌کند.

به گزارش گیلان شهر ، رئیس کمیسیون عمران مجلس و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از طرح دسترسی ریلی از برج کنترل ترافیک دریایی (Vts)، موج‌شکن غربی و مبلمان شهری آن به‌منظور بهره‌برداری گردشگری، پایانه مسافربری دریایی، محوطه بندری و پروژه‌های در حال ساخت مجتمع بندری انزلی بازدید به عمل آوردند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=694

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

17فروردین
شیوه استخدام معلمان تغییر کرد
پایگاه خبری گیلان شهر

شیوه استخدام معلمان تغییر کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics