• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
4
رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی:

توسعه شبکه ریلی کشور از اولویت های مجلس و دولت است

  • کد خبر : 700
  • 25 شهریور 1397 - 23:34
توسعه شبکه ریلی کشور از اولویت های مجلس و دولت است
رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با بیا اینکه توسعه شبکه ریلی کشور از اولویت‌های مجلس و دولت است، گفت: در قانون بودجه سال جاری شرایط ویژه ای برای دولت تعریف شده است تا برای تامین مالی پروژه های راه آهن کشور مجاز باشد.

به گزارش گیلان شهر  گیلان، محمدرضا رضایی در حاشیه بازدید از بندرانزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه شبکه ریلی کشور از اولویت های مجلس و دولت است و در این راستا در قانون بودجه سال جاری شرایط ویژه‌ای برای دولت تعریف شده است تا برای تامین مالی پروژه‌های راه آهن کشور مجاز باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۵ درصد آورده دولت از طریق صندوق توسعه ملی تامین می‌شود، تصریح کرد: امکان ۱۵ درصد آورده دولت برای بسیاری از پروژه‌هایی که به دنبال اجرای تامین مالی آنها بود، با دستور مجلس شورای اسلامی این فرصت برای دولت فراهم شد تا در اجرای پروژه‌های توسعه شبکه ریلی گام‌های جدی تری بردارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه شبکه ریلی در کشور کامل نیست و کمتر به این حوزه توجه شده است ما حداکثر ۱۱ درصد بار کشور را توسط شبکه ریلی جا با جا می کنیم.

رضایی اظهار کرد: متاسفانه بنادر ما از جمله بندرانزلی به شبکه ریلی متصل نیستند که طی جلسه ای که تشکیل شد در راستای اتصال شبکه ریلی به داخل بندرانزلی بود که با پیش بینی ها و بازدیدهای میدانی صورت گرفته در دهه فجر امسال عملیات اجرایی اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی کلنگ زنی خواهد شد و با تامین منابع مورد نیاز شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پروژه ی راه آهن قزوین – رشت به زودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد:  برای استفاده بیشتر از این شبکه باید بار آن را از طریق بنادر از جمله بندرانزلی تامین کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی مردم بندرانزلی شاهد اتصال این بندر به شبکه ریلی باشند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics