• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
6
عملیات عمرانی در سطح شهرهای گیلان تا ۲۰ مهر ممنوع شد

رئیس پلیس راهور ‌گیلان‌ گفت: بر‌اساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی،‌‌ انجام هرگونه عملیات عمرانی در سطح شهرهای استان گیلان تا ۲۰ مهر ممنوع شد.

  • کد خبر : 521
  • 23 شهریور 1397 - 13:41
رئیس پلیس راهور ‌گیلان‌ گفت: بر‌اساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی،‌‌ انجام هرگونه عملیات عمرانی در سطح شهرهای استان گیلان تا ۲۰ مهر ممنوع شد.
سرهنگ محمد رضا محمدی / 20 مهر ممنوع /هر گونه عملیات عمرانی

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان عنوان کرد:‌ بر اساس مواد ۲۱۱ و ۲۱۲ آئین نامه راهنمایی و رانندگی،‌ انجام هرگونه طرح و عملیات‌های عمرانی در فصل بازگشایی مدارس توسط دستگاه‌های اجرایی و یا شهرداری‌ها در سطح تمام شهرهای کشور ممنوع است.

محمدی با بیان اینکه این ممنوعیت در سطح شهرهای استان گیلان نیز اعمال می‌شود افزود:‌ ممنوعیت انجام عملیات‌های عمرانی در سطح شهرهای گیلان به دلیل شرایط خاص و ویژه این استان در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی ده روز جلوتر از سایر مناطق کشور اجرایی می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین دلایلی که در اعمال این محدودیت‌ها نقش داشته را برشمرد و ابراز داشت:‌ هر ساله تعداد بسیار زیادی مسافر و گردشگر به ویژه در ایام تعطیلان تابستانی به استان گیلان وارد می‌شوند که حجم این ترددها در روزهای پایانی شهریور به اوج خود می‌رسد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان ترافیک شهرهای گیلان در ایام پایانی تعطیلات تابستانی را بسیار حجیم اعلام کرد و گفت:‌ به علت این ترافیک سنگین،‌ اعمال محدودیت در انجام عملیات عمرانی در سطح شهرهای استان گیلان زودتر از سایر مناطق کشور آغاز می‌شود.

محمدی شرایط خیابان‌های کلانشهر رشت را نامساعد دانست و در تشریح این موضوع خاطرنشان کرد:‌ اکثر خیابان‌های شهر رشت دارای عرض بسیار کم و مشکلات مهندسی هستند به گونه‌ای که در ایام پیک ورود مسافران،‌ مشکلات زیادی در امر تردد خودروها ایجاد می‌شود.

وی نبود خیابان‌های فرعی مناسب جهت هدایت ترافیک در سطح شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ در حال حاضر یکی از معضلات جدی و اساسی سطح شهر رشت،‌ نبود خیابان‌ها و معابر کافی و مناسب جهت هم‌پوشانی لازم برای هدایت بار ترافیکی مرکز شهر است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان آغاز فصل بازگشایی مدارس را نیز مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ یکی از دلایل عمده‌ای که طرح ممنوعیت انجام طرح‌های عمرانی در سطح شهرها به خاطر آن در سطح کشور انجام می‌شود آغاز ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید است.

محمدی آغاز ایام محرم را نیز در اجرای این ممنوعیت‌ها دخیل دانست و عنوان کرد:‌ حرکت هیئت‌های سوگواری و دسته‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(‌ع)‌ در صورت انجام طرح‌های عمرانی با اختلال مواجه شده و این عامل باعث ایجاد بار ترافیک سنگینی در سطح شهر رشت می‌شود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics