• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4
130 میلیارد تومان بهای برگ سبز چای پرداخت شده است

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان بابت بهای برگ سبز چای به چایکاران استان های گیلان و مازندران پرداخت شده است .

  • کد خبر : 485
  • 23 شهریور 1397 - 0:02
رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان بابت بهای برگ سبز چای به چایکاران استان های گیلان و مازندران پرداخت شده است .

به گزارش گیلان شهر حبیب جهانساز گفت ۱۳۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تاکنون بابت بهای برگ سبز پرداخت شده که از این مبلغ ۶۳ میلیارد تومان معادل ۷۵درصد از قدرالسهم ۸۴میلیارد تومانی کارخانه های چایسازی است. وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد مطالبات چایکاران بابت بهای برگ سبز باقی مانده، خاطرنشان کرد: ۶۸میلیارد […]

به گزارش گیلان شهر حبیب جهانساز گفت ۱۳۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تاکنون بابت بهای برگ سبز پرداخت شده که از این مبلغ ۶۳ میلیارد تومان معادل ۷۵درصد از قدرالسهم ۸۴میلیارد تومانی کارخانه های چایسازی است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد مطالبات چایکاران بابت بهای برگ سبز باقی مانده، خاطرنشان کرد: ۶۸میلیارد تومان نیز قدرالسهم دولت بابت برگ سبز چای بود که قبلا پرداخت شده است .
جهانساز اظهار داشت: از ابتدای برداشت برگ سبز چای تاکنون بیش از ۹۹ هزار تن به ارزش اقتصادی ۱۹۸ میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد افزایش نشان می دهد.
به گفته جهانساز، از مجموع برگ سبز چای خریداری شده، ۵۹ هزار و ۹۴۴ تن معادل ۶۰درصد برگ سبز درجه ۲ و ۳۹ هزار و ۱۲۵ تن معادل ۴۰ درصد برگ سبز درجه یک است که از این میزان ۲۲ هزار و ۲۹۱ تن چای خشک با کیفیت تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.
به گزارش ایرنا ۱۰۱کارخانه چایسازی در استان های گیلان و مازندران در زمینه تحویل و فرآوری محصول چای فعال هستند.
قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری برای هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک ۲۷ هزار و ۲۹۲ ریال و هر کیلوگرم چای درجه ۲ ، ۱۵ هزار و ۲۸۳ ریال ریال تعیین شده است.
در استان های گیلان و مازندران ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای وجود دارد که ۹۰ درصد این باغ ها در گیلان است.
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود؛ هم اکنون چایکاران در حال برداشت برگ سبز پاییزه هستند.
لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای کشور در این شهرستان مستقر است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=485

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics