• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
3
مدیرکل سازمان بازرسی گیلان:

گیلان پیشرو در استفاده ازسامانه ستاد/شکایت حوزه معاملات کاهش یافت

  • کد خبر : 352
  • 21 شهریور 1397 - 16:13
گیلان پیشرو در استفاده ازسامانه ستاد/شکایت حوزه معاملات کاهش یافت
رشت- مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به اینکه این استان در زمینه استفاده از سامانه تدارکات الکترونیک دولت(ستاد) پیشرو است، گفت: شکایت حوزه معاملات در گیلان کاهش یافته است.

 به گزارش گیلان شهر ، سیف الله مسرور در همایش استانی سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: امروز مبارزه با انواع فساد چه اداری چه مالی بدون رعایت اصل شفافیت امکان پذیر نیست.

وی اساس کار برگزاری این جلسات را ایجاد شفافیت در عملکرد دانست و افزود: شفافیت به معنای عام و عموم مردم مد نظر است.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه مردم باید با دانستن عملکرد دستگاه ها و مسئولان آن را با قانون مطابقت دهند، گفت: خوشبختانه دولت ها گام های خوبی در این زمینه برداشته اند. در قوانین توسعه پنجم و ششم و سلامت اداری و مبارزه با فساد در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی راه اندازی پایگاه های اطلاعاتی و سامانه های الکترونیکی را در راستای تولد دولت الکترونیک برشمرد و خاطرنشان کرد: همه این موارد از زیرساخت های ایجاد دولت الکترونیک بوده و تلاش شده دولتی تشکیل شود که در حوزه الکترونیک فعال باشد.

مسرور با تأکید براینکه امروزه هیچ دولتی بدون حضور دولت مجازی نمی تواند به حیات خود ادامه دهد، تصریح کرد: فاصله گرفتن دولت های حقیقی از دولت های مجازی سبب نابودی دولت ها می شود. موفق ترین دولت، دولتی است که دولت الکترونیک را جدی گرفته و برای آن برنامه ریزی، وقت و هزینه صرف کند.

وی با بیان اینکه مردم دیگر محرمانه بودن یک موضوع یا پنهان کاری را نمی پذیرند، ادامه داد: شفافیت عملکرد دولت و دستگاه ها خواسته و مطالبه مهم امروز مردم محسوب می شود که با اجرای کامل دولت الکترونیک می توان به آن دست یافت.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به مشکلات و نواقض موجود در اجرای این طرح، افزود: شروع هرکاری با سختی و دشواری هایی همراه است که باید تلاش شود تا هر روز از این مشکلات کاسته و زمینه را برای بهره مندی همه دستگاه ها فراهم کرد.

وی وجود مشکلات زیرساختی و ساختاری را یکی از مواردی عنوان کرد که در استان گیلان در راستای اجرای طرح دولت الکترونیک دستگاه ها با آن روبه رو هستند، گفت: وجود مشکلات زیرساختی و ساختاری سبب دلسرد شدن دستگاه ها برای استفاده از سامانه می شود.

مسرور در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات در این زمینه عدم تمایل مدیران برخی از دستگاه از این سامانه به دلیل وجود نگاه سنتی است، خاطرنشان کرد: برخی دیگر از مدیران از شفافیت موجود در این سامانه واهمه داشته و تمایلی به بهره مندی از سامانه ندارند.

وی تأکید کرد: مسئولان ارشد استان باید استفاده از این سازمانه را یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران بدانند.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به شرایط مطلوب استفاده از این سامانه در این استان، افزود: بهره مندی از این سامانه سبب کاهش فساد و همچنین میزان شکایات در معاملات استان گیلان شده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=352

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics