• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
6
23 شهریور ماه؛

دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) در رشت برگزار می‌شود

  • کد خبر : 337
  • 21 شهریور 1397 - 15:39
دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) در رشت برگزار می‌شود
دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با 5 هزار نقطه ایران و جهان در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش  گیلان شهر ، رضا ثقتی، مدیر اجرایی برگزاری دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با ۵ هزار نقطه ایران و جهان، مطابق روال سال‌های گذشته در اولین جمعه ماه محرم در رشت برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه به همت هیئت روضات الحسین(ع) رشت، از ساعت ۹ صبح جمعه، ۲۳ شهریورماه جاری در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار خواهد شد.

ثقتی با اشاره به اینکه هر ساله هزاران نفر از مادران گیلانی به همراه فرزندان شیرخوار خود، با هدف رشد و پرورش در دریای پرمهر معنویت حضرت سیدالشهدا(ع) در این مراسم شرکت می‌کنند، گفت: بنای مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) بر پایه نذرنامه‌خوانی است و مادران با قرائت دسته جمعی نذرنامه، فرزندان خود را نذر یاری قیام حضرت صاحب‌الزمان(عج) می‌کنند.

مدیر اجرایی برگزاری دوازدهمین همایش شیرخوارگان حسینی(ع) ادامه داد: حضرت آیت الله رسول فلاحتی، نماینده محترم ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت، سخنران دوازدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) در این شهر است و کربلایی محمد امینی، حاج رسول خدادادیان از ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و مهدی حسن‌زاده مداح نوجوان گیلانی، اجرای برنامه خواهند کرد.

وی بیان کرد: این برنامه به صورت زنده از شبکه تلویزیونی باران (سیمای مرکز گیلان) و همچنین بخش‌هایی از آن از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

ثقتی در ادامه ضمن تشکر از همکاری دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان و صداوسیمای مرکز گیلان، گفت: برنامه امسال با حمایت و مشارکت بخشداری مرکزی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

مسئول هیئت روضات الحسین(ع) رشت در پایان یادآور شد: از دیگر برنامه‌های این هیئت در محرم امسال، برگزاری مراسم سوگواری با عنوان «بوی خوش حسین(ع)» از شامگاه دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ۱۱ شب، از ساعت ۲۱:۳۰ در مسجد امام‌رضا(ع) گلسار به سخنرانی حجت‌الاسلام پوررضا و مداحی ذاکران اهل‌بیت(ع) و ویژه مراسم ظهر عاشورا همراه با اجرای تعزیه می‌باشد.

لازم به ذکر است؛ همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با اولین جمعه ماه محرم، با همکاری مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در بیش از پنج هزار نقطه ایران و جهان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=337

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

17فروردین
شیوه استخدام معلمان تغییر کرد
پایگاه خبری گیلان شهر

شیوه استخدام معلمان تغییر کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics