• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت مطرح کرد:

عضویت۴هزار دستگاه در سامانه ستاد/۳۴هزار میلیارد معامله انجام شد

  • کد خبر : 349
  • 21 شهریور 1397 - 16:05
عضویت۴هزار دستگاه در سامانه ستاد/۳۴هزار میلیارد معامله انجام شد
رشت- رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت با اشاره به عضویت چهار هزار و ۳۸۸ دستگاه در سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد)، گفت: ۳۴ هزار میلیارد تومان معامله انجام شده است.

به گزارش گیلان شهر ، رمضانعلی صادق زاده پیش از ظهر چهارشنبه در همایش استانی سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد)که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه قانون تجارت الکترونیک در مجلس ششم به تصویب رسید، اظهار کرد: براساس این قانون به وزارت بارزگانی سابق تکلیف شد که این مرکز را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اساسنامه این مرکز نیز در سال ۸۹ به تصویب هیئت وزیران رسید، افزود: در آن سال ها ثبت اسناد و املاک یکی از دستگاه های بود که از سامانه تجارت الکترونیک در راستای ثبت امضای دیجیتال بهره برد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت در ادامه با اشاره به اینکه ساماندهی حوزه کسب و کار در فضای مجازی یکی از مواردی است که در تجارت الکتورنیک مورد توجه قرار گرفته است، گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان حوزه فضای مجازی بیش از ۱۰۰ هزار فعال در این حوزه حضور دارند.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی این حوزه با توجه به فعالان آن، خاطرنشان کرد: فعالان فضای مجازی نیز باید همانند فضای حقیقی برای راه اندازی هر کسب و کاری مجوزات لازم را دریافت کنند.

اعطای لگوی سامانه تجارت الکترونیک به ۴۰ هزار سامانه فعال در فضای مجازی

صادق زاده با اشاره به اینکه ۴۰ هزار سامانه کسب و کار فعال در فضای مجازی تاکنون شناسایی و لگوی سامانه تجارت الکترونیک را دریافت کرده اند، تصریح کرد: این سبب می شود مردم به فعالیت این سامانه ها اعتماد کرده و از آنها خرید کنند.

وی استان گیلان را یکی از استان های پیش رو در این حوزه دانست و یادآورشد: سامانه تجارت الکترونیک در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از فساد نیز فعالیت داشته و امکان مبادله کالاهایی که در داخل تولید می شود را در این فضا نمی دهد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت با بیان اینکه این سامانه فرادستگاهی بوده و بخش های خصوصی و غیر دولتی نیز می توانند در آن فعالیت داشته باشند، افزود: به دلیل وجود شفافیت در این سامانه بسیاری از دستگاه ها تمایل دارند در این فضا حضور داشته باشند.

وی شفافیت، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و رانت و حمایت از تولید داخل از مهم ترین مزایا استفاده از این سامانه برشمرد و گفت: ۵۳ هزار کالا تولید داخل شناسایی شده و در صورت معامله کالا اگر کالا در این لیست وجود داشته باشد در راستای حمایت از تولید داخل اجازه معامله به آن داده نمی شود.

صادق زاده با اشاره به عضویت چهار هزار و ۳۸۸ دستگاه در این سامانه اشاره و خاطرنشان کرد: ۵۷ هزار و ۵۰۷ تأمین کننده نیز در این سامانه عضویت دارند.

به گفته این مسئول ۳۴ هزار میلیارد تومان معامله در این سامانه صورت گرفته و ۸۰ درصد از معاملات از اردیبهشت سال ۹۶ تاکنون بوده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=349

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics