• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 9607
4

روزانه حدود ۲۰۰ تن گوشت مرغ از گیلان به سایر استان‌ها صادر می‌شود

  • کد خبر : 238
  • 20 شهریور 1397 - 19:31
روزانه حدود ۲۰۰ تن گوشت مرغ از گیلان به سایر استان‌ها صادر می‌شود
سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان‌ گفت:‌ روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن گوشت مرغ از استان گیلان به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

به گزارش گیلان شهر حجت علی اکبرنژاد اظهار داشت:‌ گیلان در سطح کشور از جمله مراکزی است که گوشت مرغ مازاد در آن تولید می‌شود بر همین اساس در حال حاضر روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن گوشت مرغ از مبدأ گیلان به سایر استان‌های همجوار صادر می‌شود.

سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: با توجه به وجود شرکت‌های پیشرفته و بزرگ زنجیره‌ای تولید،‌ کشتار و توزیع گوشت مرغ در گیلان،‌‌ این استان از ظرفیت بسیار بالایی در این حوزه برخوردار بوده و توان پوشش‌دهی سایر مراکز کشور را دارد.علی اکبرنژاد به افزایش نرخ نهاده‌های دامی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در ماه‌های اخیر به علت بروز برخی مشکلات،‌ قیمت نهاده سویا حدود ۴۷ درصد و قیمت ذرت نیز حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد و به همین علت نیز با افزایش شدی قیمت مرغ در سطح کشور مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه افزایش جهانی نرخ نهاده‌ها قیمت مرغ را نیز تا حدود ۸۰ درصد تحت تأثیر قرار می‌دهد افزود:‌ سهم بسیار زیادی از نهاده‌های دامی و دان مرغ از خارج کشور وارد می‌شود به همین علت با تغییرات نرخ ارز،‌ شاهد نوسانات بسیار شدید قیمت مرغ در کشور هستیم.

سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از وجود حباب ده درصدی در قیمت مرغ خبر داد و بیان داشت:‌  یکی از مهم‌ترین دلایل وجود این حباب قیمتی علاوه بر گران شدن نرخ نهاده‌ها،‌ کاهش راندمان جوجه‌ریزی در استان‌هایی نظیر تهران،‌ زنجان و قزوین است.

علی اکبرنژاد علت عدم کاهش جوجه‌ریزی در گیلان را شرایط آب و هوایی خوب این استان دانست و تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه در انتهای فصل تابستان قرار داریم و با مناسب‌تر شدن شرایط جوی در کل کشور، حباب قیمتی مرغ از بین رفته و وضعیت آن به حالت طبیعی باز می‌گردد.

وی به میزان کاهش قیمت مرغ نیز اشاره کرد و در تشریح آن نیز اظهار داشت:‌ با توجه به مساعد شدن وضعیت و شرایط فعلی در سطح کشور،‌ کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی پیش‌بینی می‌کنند تا پایان شهریور قیمت گوشت مرغ به حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان به قطعی برق در تابستان امسال و مشکلات واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ به دلیل این مشکل و عدم کارایی مناسب تهویه‌های واحدهای تولیدی در گیلان،‌ محصول نهایی با وزن کمی‌ در بازار مصرف توزیع شد.

علی اکبرنژاد با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان مرغ در گیلان از بابت قطعی‌ مکرر برق متحمل ضرر و زیان شدند عنوان کرد:‌ وزن استاندارد مرغ بین ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم تا ۲ کیلو و نیم است اما به دلیل بروز این معضلات،‌ مرغ تولیدی در تابستان امسال با وزن زیر ۲ کیلوگرم به بازار عرضه شد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics