• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9627
6
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان خبر داد:

تحویل آب به مردم گیلان برابر استاندارد‌های ملی آب

  • کد خبر : 216
  • 20 شهریور 1397 - 18:36
تحویل آب به مردم گیلان برابر استاندارد‌های ملی آب
تحویل آب به مردم گیلان برابر استاندارد‌های ملی آب

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: در کل استان گیلان برابر استاندارد‌های ملی آب را به مردم تحویل می‌دهیم ولی بعضی از شاخص‌ها در مناطق، متفاوت است.

به گزارش گیلان شهر  – منطقه گیلان، محسن حسینی در خصوص تعداد مشترکین شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: ۴۵۲ هزار و ۱۱۰ اشتراک آب در گیلان داریم، با توجه به اینکه به مجموعه‌های آپارتمانی یک کنتور آب می‌دهیم و چند مشترک از آن بهره مند می‌شوند در همین راستا ۶۴۷ هزار و ۸۹۷ مشترک آب داریم. ۴۱۹ هزار و ۹۶۶ مشترک در بخش فاضلاب از خدمات شرکت استفاده می‌کنند.

وی افزود:یکی از موضوعات مدنظر ما همواره پدافند غیرعامل است تا اینکه بتوانیم در زمان بحران مدیریت کنیم. به عنوان مثال در بخش تامین آب رشت یک خط انتقال داریم که از نگرانی های ماست ولی با بهره برداری مخزن ۳ هزار مترمکعبی لاکان خط انتقال دیگر هم برای شهر رشت در نظر می‌گیریم تا در مواقع ضروری جایگزین کنیم.

حسینی خاطر نشان کرد: در بخش تصفیه خانه‌ها قبلا فقط یک تصفیه خانه متمرکز داشتیم اما الان بنا داریم از تصفیه خانه‌های محلی هم استفاده کنیم در همین راستا تصفیه خانه مسکن مهر رشت در حال ساخت است که پیشرفت خوبی دارد. تصفیه خانه سوم هم در کوی امام رضا ساخته می‌شود.

وی افزود:با استقرار تصفیه خانه‌ها در محل‌های مختلف سعی می کنیم در راستای پدافند غیرعامل حرکت کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان در پاسخ به اینکه میزان کیفیت آبی که در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟در راستای افزایش کیفیت چه اقداماتی را ترتیب داده‌اید؟ گفت: آب در استان گیلان به صورت محلی تهیه می‌شود، یعنی هر شهری عمدتا منابع تامین آب خاص خود را دارد، اما در کل استان گیلان برابر استاندارد‌های ملی آب را به مردم تحویل می‌دهیم. بعضی از شاخص‌ها در مناطق، متفاوت است. ولی همواره تمام تلاش ما مبتنی بر ارتقای کیفیت آب است.

وی افزود:در حال حاضر بزرگترین منبع ما تصفیه خانه بزرگ آب گیلان است که در سنگر قرار دارد و ۳ مترمکعب در ثانیه آب تولید می‌کند، آب ۱۰ شهر گیلان را تامین می‌کند. به زودی ۳ مترمکعب دیگر هم به ظرفیت آن افزایش می‌یابد و تعداد شهرهای برخوردار هم افزایش خواهد یافت.آبرسانی به ۵ شهر شهرستان رودبار از محل سد دیورش را در دست اجرا داریم.۰

حسینی تصریح کرد:در کل گیلان وزارت نیرو طرح‌های آبرسانی را در قالب دو شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری پیگیری می‌کند.

وی در خصوص ارزیابی میزان بهره مندی از شاخصهای آب و فاضلاب شهری در ابتدای دولت در مقایسه با اکنون گفت:شاخص بهره مندی ما اکنون نسبت به سال ۹۲، ۴٫۴ درصد افزایش یافته است. همچنین ۲۱ حلقه چاه را افتتاح کردیم و ۲۳۰ کیلومتر به طول شبکه توزیع ما افزوده شد. ۳۹ کیلومتر خطوط انتقال کار شده، ۱۲ باب مخزن هم در ابعاد مختلف وارد مدار بهره برداری شده، یکی از مهترین کارها طی این مدت آغاز فاز دوم بزرگترین تصفیه خانه گیلان بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان اضافه کرد: پروژه های بانک جهانی در سال ۱۳۸۵ در دو بخش آب و فاضلاب در دو شهر رشت و انزلی آغاز شد، حدود سال ۸۹ با توجه به اعمال تحریم‌ها نتوانستیم بخشی از اعتبارات را دریافت کنیم.

وی گفت:کارهای خوبی در استان انجام گرفت. اما بخشی ناتمام ماند که در سالهای بعد تکمیل شد. به طور مثال در شهر رشت ۱۷۵ کیلومتر لوله گذاری بخش فاضلاب انجام گرفت و ۶۷۵ کیلومتر لوله گذاری هم در بخش آب انجام گرفت، در انزلی هم ۱۲۵ کیلومتر شبکه جهانی فاضلاب کار شد و ۲۱۲ کیلومتر هم توسعه شبکه آب انجام گرفت.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=216

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics