• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
3

اختصاص ۴۰ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی پرسود به همکاری با دانشگاه‌ها

  • کد خبر : 288
  • 20 شهریور 1397 - 22:34
اختصاص ۴۰ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی پرسود به همکاری با دانشگاه‌ها
معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های قانونی برای مشارکت دانشگاه‌ها در بخش‌های تحقیق و توسعه صنعتی، گفت:‌ بر اساس تبصره برنامه بودجه امسال، 40 درصد اعتبارات شرکت‌های پر سود به همکاری با دانشگاه‌ها اختصاص داده شده است.

به گزارش گیلان شهر ، دکتر حسین تودشکی در نشست هم‌اندیشی کنفرانس شیمی – صنعت با رویکرد پساب و پسماند با تاکید بر اینکه ما در دانشگاه امیرکبیر نسبت به سال‌های قبل برداشت‌های متفاوتی در حوزه‌های فناوری داریم، افزود: حرکت در مرزهای دانش و مرتبط با حل معضلات کشور از جمله رویکردهای ما در این حوزه به شمار می‌رود.

تودشکی با بیان اینکه در این راستا تلاش می‌شود تا مشکلات کشور عارضه‌یابی شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاصله زیادی میان دانشگاه و بخش صنعت وجود دارد، در حالی‌که در دنیا مدل‌های قوی‌ای برای ارتباط دانشمندان دانشگاهی با صاحب‌نظران بخش‌های صنعتی وجود دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه پیشرفت بخش صنعت در دستان دانشگاهیان است، یادآور شد: اگر ما نمی‌توانیم معضلات بخش‌های صنعتی را حل کنیم، به دلیل آن است که تعاملات درست و مبتنی بر مدل‌های موجود در دنیا ایجاد نشده است.

وی چالش‌های زیست محیطی و آب را از پنج اولویت مهم کشور عنوان کرد و افزود: بر این اساس ما برای رساندن فناوری‌ها به سطح فناوری سه و چهار، ثبت پتنت و توسعه نوآوری و همچنین تجاری‌سازی آماده همکاری هستیم. ضمن آنکه زیرساخت‌های پژوهشی را نیز در معاونت پژوهشی این دانشگاه راه‌اندازی کردیم.

وی از فعال شدن ۱۲۳ تیم فناور و شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه خبر داد و گفت: بسیاری از این شرکت‌ها و فعالیت آنها مرتبط با بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های دیگر است و موفق به فروش فناوری به بخش‌های صنعتی شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه ما در این دانشگاه تنها به دنبال تعریف و اجرای پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیستیم، خاطرنشان کرد: ما به دنبال انتقال فناوری به بخش‌های صنعت و اجرای پروژه‌های متصل با بخش‌های تحقیق و توسعه صنعت هستیم.

راه‌اندازی بخش‌های تحقیق و توسعه دو بانک بزرگ کشور در دانشکده ریاضیات دانشگاه

وی همچنین با اشاره به زیرساخت‌های قانونی کشور در زمینه توسعه پژوهش در دانشگاه، افزود: در تبصره ۹ بند «ط» برنامه بودجه سال جاری بر اختصاص ۴۰ درصد اعتبارات شرکت‌های پر سود دولتی برای اجرای طرح‌ها با مشارکت دانشگاه‌ها تاکید دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این ۴۰ درصد صرف اجرای پروژه‌های دکتری و کارشناسی ارشد می‌شود، افزود: کل رقم این بودجه بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که ۴۰ درصد آن ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

به گفته وی، با اجرای این بند قانونی شرکت‌ها بخشی از درآمد خود را در قالب قراردادهای پژوهشی هزینه می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش علوم پایه در همکاری با بخش‌های صنعتی، گفت: در حال حاضر بخش‌های تحقیق و توسعه دو بانک بزرگ کشور در دانشکده ریاضیات این دانشگاه تاسیس شده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=288

برچسب ها

خبر های مرتبط

08مرداد
رجیستری تبلت‌ها از دوم مردادماه آغاز می‌شود!!
هشدار به تمامی فروشندگان و خریداران...

رجیستری تبلت‌ها از دوم مردادماه آغاز می‌شود!!

08مرداد
تا ۳۲ میلیون تومان بهترین لپ تاپ کدامست؟
شاید شما هم در انتخاب به مشکل خورده باشید..!!!

تا ۳۲ میلیون تومان بهترین لپ تاپ کدامست؟

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics