• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
5

آستانه برند معتبر بادام زمینی کشور

  • کد خبر : 226
  • 20 شهریور 1397 - 18:50
آستانه برند معتبر بادام زمینی کشور
مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: تاکنون بیش از 60 درصد بادام زمینی آستانه برداشت شده است.

به گزارش گیلان شهر ،امسال برای نخستین بار مراحل کاشت و برداشت بادام زمینی در استان گیلان به صورت مکانیزه انجام شده است.

سازمان جهاد کشاورزی گیلان به‌ منظور ترویج روش‌های نوین در حوزه کشاورزی امسال برای نخستین بار و به صورت پایلوت طرح کاشت و برداشت مکانیزه محصول بادام زمینی را در سطح وسیعی از اراضی استان به مرحله اجرا در آورد.

بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی واقع در استان گیلان به کشت بادام زمینی اختصاص دارد که بیشتر این محصول نیز در شهرستان آستانه‌اشرفیه توسط کشاورزان این خطه تولید و به بازار عرضه می‌شود.

حمید سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه در گفت و گو با ایسنا گیلان با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار از اراضی در آستانه‌اشرفیه به کشت بادام زمینی اختصاص دارد،گفت: تاکنون برداشت بادام زمینی در ۷۰درصد از باغات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت این محصول تا ۱۵مهرماه سالجاری به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: میزان دقیق تولید این محصول پس از برداشت نهایی اعلام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه تصریح کرد: سال گذشته ۹هزار و ۵۰۰تن بادام زمینی در شهرستان آستانه تولید شد و طبق گزارشات واصله امسال وضعیت تولید محصول بادام زمینی در باغات خوب است.

سلیمانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد بادام زمینی کشور در شهرستان آستانه ‌اشرفیه تولید و روانه بازار می‌شود، افزود: آستانه اشرفیه قطب تولید بادام زمینی و یک برند معتبر برای بادام زمینی کشور  محسوب می‌شود.

وی افزود: به طور میانگین در هر هکتار از سطح زیر کشت محصول بادام زمینی در استان گیلان،‌ بین ۵تا ۶ تن پیله تر بادام زمینی برداشت و استحصال می‌شود.

سلیمانی گفت:در حال حاضر قیمت هر کیلو پیله تر بادام زمینی حدود هر کیلو ۶ هزار و ۵۰۰تومان است.

به گزارش ایسنا،امسال بادام زمینی، علاوه بر آستانه اشرفیه، به ترتیب ۲۲۰ هکتار در شهرستان رشت،‌ ۸۰ هکتار در تالش و کمی هم در رودبار و بندرانزلی کشت شده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics