• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6

گیلان، استان موفق در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

  • کد خبر : 325
  • 21 شهریور 1397 - 15:19
گیلان، استان موفق در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گیلان از استانهای موفق کشور در فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است.

به گزارش  گیلان شهر ، رمضانعلی صادق زاده در همایش فرهنگ سازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: قانون تجارت الکترونیکی که در مجلس ششم به تصویب رسید و بر اساس ماده ۹ قانون برنامه ششم همه دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تا معاملات مالی خود را از طریق این سامانه انجام دهند و به عضویت آن دربیایند که آمار به دست آمده نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۴هزار دستگاه اجرایی کشور از این سامانه استفاده می‌کنند.

 وی افزود: بیشترین اقدامات الکترونیکی کردن تدارکات دولت در حوزه درمان پزشکی وجود دارد .

صادق‌زاده ادامه داد: فرایند فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به خصوص در ساماندهی کسب و کار با شتاب در حال گسترش است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت  گیلان با بیان اینکه گیلان از استانهای موفق در تحقق اهداف سامانه تدارکات الکترونیکی در کشور است،خاطرنشان کرد: این سامانه منجر به جلوگیری از قاچاق کالا می‌شود و کالاها در این سامانه دارای شناسنامه می‌شوند.

وی تصریح کرد:شفافیت و عدالت اجتماعی از ویژگیهای مهم این سامانه است و با اجرای آن مبارزه با فساد و رانت خواری را شاهد خواهیم بود .

صادق زاده با بیان اینکه چنانچه افراد حقیقی و حقوقی بخواهند در حوزه کسب‌و کار در فضای مجازی فعالیت داشته باشند تقاضای خود را به این مرکز ارسال می‌کنند تا پس از بررسی درباره اعطای نماد الکترونیکی تصمیم‌گیری شود، همه متقاضیان کار در فضای مجازی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید سامانه داشته باشند که پس از احراز هویت و تأیید نهایی، نماد اعتماد الکترونیک به آنها اعطا میشود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: نماد اعتماد الکترونیک به رونق کسب‌و کارهای مطمئن در فضای مجازی کمک می‌کند و افراد بدون صرف هزینه‌های یک مغازه یا شرکت می‌توانند در محل کار یا خانه خود این سامانه‌ها را با کمترین هزینه اداره کنند.

وی تأکید کرد: سامانه‌هایی که موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیک می‌شوند شناسنامه‌دار هستند و چنانچه سامانه‌ای معتبر نباشد و اختلافی بین خریدار و فروشنده ایجاد شود رسیدگی‌های آن زمان‌بر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=325

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics